真正的快樂

on 2012年12月4日 星期二
真正的快樂
聖經閱讀:詩篇16:1-11 現代中譯本|合和本
2012年12月4日(二)



真正的快樂  今天早上我看到兩則香菸廣告,它們都說香菸可以給人快樂和滿足,但這不是真的!香菸早就被證實會讓人生病和死亡。這些廣告的製作人用謊言來愚弄我們,誘使我們去買他們的商品。
 魔鬼也是這樣欺騙我們,牠使罪惡的事看起來很好並且令人快樂。但是,通常牠要我們去做的事只會導致我們犯罪和死亡。
 第11節經文告訴我們真正可以使我們快樂的事,它說:「你必將生命的道路指示我。在你面前有滿足的喜樂;在你右手中有永遠的福樂。」這種情況,在上帝創造世界時就是如此,到如今依然是這樣。真正的快樂只從上帝而來!
 當你想要擁有世界提供的東西時,請小心,因為裡面往往填滿了驕傲和謊言。相信並且遵從上帝的話語,你才會擁有真正的喜樂。—BL
「我將耶和華常擺在我面前,因他在我右邊,我便不致搖動。因此,我的心歡喜,我的靈快樂。」 詩篇16:8-9
禱告:親愛的天父,我知道我可以藉著祢找到真正的快樂。奉耶穌的名,阿們!
(SDL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

True Happiness
Bible Reading: Psalm 16:1-11
Tuesday, December 4, 2012



True Happiness  This morning I saw two ads for cigarettes. They both promised happiness and pleasure. But that is not true! It has been proven that cigarettes can lead to illness and death. The writers of these ads used deception to try and fool us into buying their product.
 That is how the devil works, too. He makes sinful things look good and pleasurable. But often the things he wants us to do only lead to sin and death.
 Verse 11 tells us what really can make us happy. “You will teach me the right way to live. Just being with you, Lord, will bring complete happiness. Being at your right side will bring happiness forever.” This was true when God made the world, and it is still true today. True happiness only comes from God!
 Be careful when you want things that the world offers you. These things are filled with pride and lies. Believe God’s Word and follow it. Then you will have real joy. —BL
“I keep the Lord before me always. And I will never leave his right side. So my heart and soul will be very happy.” Psalm 16:8-9
PRAYER: Dear Heavenly Father, I know that I can find true happiness through You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言