聖誕節心情 (1)

on 2012年12月16日 星期日
聖誕節心情 (1)
聖經閱讀:詩篇91:1-16 現代中譯本|合和本
2012年12月16日(日)



聖誕節心情 (1)  聖誕節是一個充滿各種感受的日子,接下來的幾天,我們要談一談人們在聖誕節所經歷的心情。
 有些人在聖誕節會感到恐懼,因為他們害怕不能跟家人一起過聖誕節,但有些人害怕過聖誕節卻是因為必須跟某些不和的家人相處,而有些人是怕送錯禮物。
 另外,有趣的是,有些人害怕去想到耶穌的降生,這些人想要假裝不知道或沒聽過耶穌,他們不想跟耶穌有關係,他們也不想讓耶穌來掌管他們的生活。
 在第14節裡,上帝說:「我要拯救愛我的人;我要保護敬拜我的人。」我們不應該害怕倚靠上帝,祂會照顧我們,也會保護我們。
 我希望你今年聖誕節能夠信靠上帝,就讓祂賜給你平安和保護。 —GT
「他們求告我,我要回答;他們在患難中,我要與他們同在。我要拯救他們,使他們得光榮。」 詩篇91:15
禱告:上帝,我要信靠祢,謝謝祢一直保護著我。奉耶穌的名,阿們!
(SSL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Christmas Emotions (1)
Bible Reading: Psalm 91:1-16
Sunday, December 16, 2012



Christmas Emotions (1)  Christmas is a time full of emotions. For the next few days we will talk about emotions that people experience at Christmastime.
 Some people experience fear at Christmastime. They are afraid that they won’t be able to be with their family at Christmas. Other people are afraid that they will have to be with family members they do not like. And some people are afraid they will not give the right gifts.
 And, it is interesting that some people are afraid to think about Jesus’ birth. These people want to ignore Jesus and don’t want to think about having a relationship with Him. They are afraid to let Jesus control their lives.
 In verse 14b God said, “If a person trusts me, I will save him. I will protect my followers who worship my name.” We should not be afraid to depend on Jesus. He will take care of us and protect us.
 I hope you will trust Jesus this Christmas. Let Him give you peace and protection. —GT
“My followers will call to me for help, and I will answer them. I will be with them when they have trouble. I will rescue them and honor them.” Psalm 91:15
PRAYER: God, I want to trust You. Thank You for always protecting me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言