信靠上帝

on 2012年12月14日 星期五
信靠上帝
聖經閱讀:詩篇37:1-40 現代中譯本|合和本
2012年12月14日(五)



信靠上帝  詩篇第37篇的內容很長,但是經節裡充滿著非常好的教導,今天我要特別談一談第1到第7節。
 第3、4節告訴我們:「要向上主尋求喜樂;他一定成全你的心願。要把你自己交託上主;信靠他,他會幫助你。」當我想著這些經文時,我就想起了在北卡羅萊納州的一次假期。
 那時,我們住在北卡羅萊納州大西洋上的一個地方,我享受地看著孩子玩沙,欣賞著上空飛翔的海鷗,還看到漁夫把捕到的魚帶回家。那是個完全放鬆、非常愉快的美好假期,上帝真是祝福我,讓我能有機會享受祂的創造,這也正是我想要的假期。
 現在,我只剩下那次旅行的回憶,但是,這些回憶提醒我每天要信靠上帝,並且從服事上帝中得著喜樂。 —KD
「要把你自己交託上主;信靠他,他會幫助你。他要使你的公平如光照射;他要使你的正義如正午太陽。」
詩篇37:5-6
禱告:親愛的天父,我信靠祢今天對我的帶領。奉耶穌的名,阿們!
(SSL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Trust the Lord
Bible Reading: Psalm 37:1-40
Friday, December 14, 2012



Trust the Lord  Psalm 37 is a long psalm, but it has verses filled with good teachings. Today I would like to focus on verses 1 through 7.
 Verses 3 and 4 tell us, “If you trust the Lord and do good things, you will live and enjoy the many things that the land gives. Enjoy serving the Lord, and he will give you what you want.” When I think about these verses, I think about a vacation I took to North Carolina.
 We stayed in North Carolina in a place on the Atlantic Ocean. I enjoyed watching the children play in the sand, the sea gulls flying overhead and the fishermen bringing home their catch of fish. It was a wonderful vacation full of relaxation and good times. God truly blessed me with a time of enjoying His creation. This vacation was just what I wanted it to be.
 Now I just have memories of that trip, but they remind me to trust God every day and to enjoy serving Him. —KD
“Depend on the Lord. Trust him, and he will do what must be done. Let your goodness and fairness shine like the sun at noon.” Psalm 37:5-6
PRAYER: Dear Father, I trust You to lead me today. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言