聖誕節心情 (8)

on 2012年12月23日 星期日
聖誕節心情 (8)
聖經閱讀:詩篇39:1-13 現代中譯本|合和本
2012年12月23日(日)



聖誕節心情 (8)  聖誕節時有很多人都會經歷「盼望」的心情,「盼望」的意思是,我們預期上帝會信守祂的應許。
 如果沒有耶穌,我們就沒有了盼望,我們會迷失,並且會永遠和上帝隔絕,但是,耶穌的降生就是要為我們帶來盼望。耶穌選擇離開天堂並且用嬰孩的樣式來到世上,祂選擇以肉身的方式活在人間,然後死在十字架上。因為耶穌的死,我們才不需與上帝隔絕。
 藉著耶穌,我們有了被赦免和永生的盼望,我們可以確信上帝一定會讓這些事發生,而祂所帶來的盼望讓我們天天有力量來服事上帝。
 今天經文的第7節說:「主啊,我還能盼望甚麼呢?我只有仰望你。」上帝是你的盼望,從今年的聖誕節開始到今後的每一天。今天,你要信靠並且跟隨祂。 —GT
「我安靜等候上帝;他是我惟一的希望。只有他保護我,拯救我;他是我的堡壘,我不至於慘敗。」 詩篇62:5-6
禱告:親愛的上帝,謝謝祢總是信守祢的應許,謝謝祢藉著祢的兒子耶穌讓我得著盼望。奉耶穌的名,阿們!
(EHI譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Christmas Emotions (8)
Bible Reading: Psalm 39:1-13
Sunday, December 23, 2012



Christmas Emotions (8)  One emotion that many people experience at Christmas is hope. Hope means that we expect God to keep His promises.
 Without Jesus, we have no hope. We are lost and forever separated from God. But Jesus was born to give us hope. Jesus chose to leave heaven and come to earth as a human baby. He chose to live as a man and die on the cross. Because Jesus died, we don’t need to be separated from God.
 Through Jesus, we have the hope of forgiveness and eternal life. We can be sure that God will make these things happen. And this hope gives us strength to continue serving God every day.
 Verse 7 of today’s Bible Reading says, “So, Master [God], what hope do I have? You are my hope.” God is your hope through this Christmas season and every day of the year. Trust and follow Him today. —GT
“My soul, wait patiently for God to save me! God is my only hope. God is my fortress. God saves me. God is my place of safety high on the mountain.” Psalm 62:5-6
PRAYER: Dear God, thank You for always keeping Your promises. And thank You for the hope I have through Your Son, Jesus. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言