下雪 (1)

on 2012年12月28日 星期五
下雪 (1)
聖經閱讀:詩篇46:1-11 現代中譯本|合和本
2012年12月28日(五)



下雪 (1)  在我失去視力之前,我最喜歡做的一件事就是下雪時到戶外散步。雖然現在我失明了,但是我仍然很喜歡下雪,今天早上我就和導盲犬一起在雪中散步。
 我喜歡雪花落在臉上的感覺,它們是這麼的輕柔。今天早上,雪花輕輕地飄下、落在我的眉毛上,當我走路時,我可以感覺到雪在我的腳下發出聲響。只有少少幾輛車在外面,所以街上很安靜,我甚至聽見了一隻紅雀在唱歌。
 這些特別的時刻讓我感覺與上帝很親近,我告訴上帝,我很感謝祂的大能、祂的智慧和祂的愛。在今天的經文中,作者談到上帝的大能,以及祂如何保護我們。
 這個世界讓我們的心充滿了問題和不好的想法,所以親近上帝是很重要的。今天,如果你正面對一些困難,就花一些時間安靜地與上帝相處,容讓祂用祂的平安和愛來充滿你。—CW*
「他說:要停止戰爭,承認我是上帝。我在萬國被尊崇;我在地上受敬奉。」 詩篇46:10
禱告:親愛的天父,今天我願花一些時間安靜地與祢相處,謝謝祢賜下愛、平安和力量。奉耶穌的名,阿們!
(SDL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Snow (1)
Bible Reading: Psalm 46:1-11
Friday, December 28, 2012



Snow (1)  Before I lost my sight, one of my favorite things was walking outside while it was snowing. I am blind now, but I still enjoy the snow. My guide dog and I went walking in the snow this morning.
 I like to feel the snowflakes on my face. They are so soft. This morning the snowflakes gently floated down and landed on my eyebrows. As we walked, I felt the crunchy snow beneath my shoes. There were only a few cars out on the street, so it was quiet. I even heard a cardinal singing.
 These special moments make me feel close to God. I tell Him how thankful I am for His power, His wisdom and His love. In our Bible Reading today, the writer talks about God’s power and how He protects us.
 The world fills our minds with problems and bad thoughts. So it is important that we be near to God. If you are facing difficult times today, spend some quiet time with God. Allow Him to fill you with His peace and love. —CW*
“God says, ‘Stop fighting and learn that I am God! I defeat the nations. I control the world!’” Psalm 46:10
PRAYER: Dear Father, I want to spend some quiet time with You today. Thank You for Your love, peace, and strength. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言