聖誕節心情 (2)

on 2012年12月17日 星期一
聖誕節心情 (2)
聖經閱讀:詩篇3:1-8 現代中譯本|合和本
2012年12月17日(一)



聖誕節心情 (2)  昨天我們提到害怕過聖誕節的人,今天我們要談一談那些在聖誕節會感覺疲累的人。
 大部分的人在聖誕節的時候都非常忙碌,我們要參加聚會、參加特別的活動,還要參與敬拜服事。此外,還有佈置及採買的工作要做,我們趕來趕去參加一個又一個的活動
 經過了整個聖誕節的忙碌後,我們會想要停下來休息。我們期待能回到家,坐在最喜歡的椅子上好好放鬆一下,但是,真正能讓我們舒服並得著休息的是上帝。
 今天第5節經文說:「我躺下睡覺,我睡醒起來,上主都保護我。」讓我舒服並賜給我休息的是上帝,因為我已經把生命交給了祂,我知道祂會照顧我。
 你今天有在上帝的照顧下休息嗎? —GT
「我一躺下來,安然進入夢鄉;上主啊,只有你能保守我安全。」 詩篇4:8
禱告:天父,謝謝祢讓我這一整年能夠在祢裡面休息;幫助我記得祢一直照顧著我。奉耶穌的名,阿們!
(SSL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Christmas Emotions (2)
Bible Reading: Psalm 3:1-8
Monday, December 17, 2012



Christmas Emotions (2)  Yesterday we talked about people who are afraid at Christmas. Today we will talk about people who feel tired at Christmastime.
 Most of us are very busy at Christmastime. We have parties, special programs and worship services to attend. And we have decorating and shopping to do. We hurry from one event to the next.
 Through all this busy time, we may want to just stop and rest. We look forward to going home, sitting in our favorite chair and relaxing. But it is God who really gives me comfort and rest.
 Verse 5 of our Bible Reading says, “I can lie down and rest, and I know I will wake up. Why? Because the Lord covers and protects me.” My comfort and rest come from God. I have given my life to Him, so I know He will take care of me.
 Are you resting in God’s care today? —GT
“I go to bed and sleep in peace. Why? Because, Lord, you lay me down to sleep in safety.” Psalm 4:8
PRAYER: Heavenly Father, thank You that we can rest in You all year long. Help me to remember that You always take care of me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言