常常讚美上帝

on 2012年11月1日 星期四
常常讚美上帝
聖經閱讀:詩篇34:1-22
2012年11月1日(四)



常常讚美上帝  小時候,我很喜歡唱歌。我記得「耶穌愛我」(Jesus Loves Me)這首歌,這首歌教我知道,耶穌愛我是因為聖經有這樣說。另一首我記得的歌是「聖經」(The B-I-B-L-E),這首歌教我要倚靠上帝的話(聖經)站立得穩。
 詩篇第34篇是大衛寫的詩歌,這首歌很特別,而且很美。大衛用希伯來文唱這首歌,它每一節的第一個字都用不一樣的希伯來文字母起頭。
 這詩篇,或是這首歌,教導並且提醒我們許多關於上帝重要的事。它說要常常讚美神,榮耀祂的名;它還說要記得找上帝幫忙,祂會聆聽你說話;它說不要覺得羞恥,上帝會救你脫離所有的困難。
 上帝祝福倚靠祂的人,我們應該要敬畏、尊崇上帝,絕不可說謊。我們要停止作惡、做好事,並且努力跟人和好相處。這樣,上帝就會聽你的禱告。
 詩篇第34篇是很有趣的一首歌!你也可以(用手語)唱詩篇給上帝聽。你要像大衛一樣,常常讚美上帝。 —CPE*
「我要時常感謝上主;我要不斷地讚美他。」 詩篇34:1
禱告:親愛的上帝,我讚美祢,而且敬重祢的名。奉耶穌的名,阿們!
(SSL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Praise God Always
Bible Reading: Psalm 34:1-22
Thursday, November 1, 2012



Praise God Always  I enjoyed signing songs while I was growing up. I remember the song “Jesus Loves Me.” This song taught me to know that Jesus loves me because the Bible tells me that He does. Another song I remember signing was “The B-I-B-L-E.” That song taught me that I should stand strong in the Bible, God’s Word.
 Psalm 34 is another song written by David. It is unique and beautiful. David sang it in Hebrew. Each verse in this psalm begins with a different letter of the Hebrew alphabet.
 This psalm, or song, can teach and remind us of many important things about God. Praise the Lord at all times. Honor His name. Remember that you can go to the Lord for help. He will listen to you. Don’t be ashamed. He will save you from all your troubles.
 God gives blessings to people who depend on Him. We should fear and respect God. Never tell a lie. Stop doing evil. Do good. Look for peace. God will hear your prayers.
 Psalm 34 is a very interesting song! You can sign psalms to God, too. Be like David. Praise God always! —CPE*
“I bless the Lord all the time. His praise is always on my lips.” Psalm 34:1
PRAYER: Dear God, I praise You and honor Your name. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言