以讚美作結束

on 2012年11月15日 星期四
以讚美作結束
聖經閱讀:詩篇145:1-21 現代中譯本|合和本
2012年11月15日(四)



以讚美作結束  我一直都愛看書,特別愛看那些以喜劇收場的書,我不喜歡結尾時有人死掉。看悲劇收場的書,對我來說很奇怪,因為這會讓我感到沮喪。
 我喜歡詩篇結尾的方式,最後的幾篇很令人興奮,而且充滿了對上帝的讚美,以這種方式結束一本書真是很棒。當我讀完整卷詩篇時,我深深的受到啟發和激勵。
 今天的經文是許多詩篇的一部份,在這些詩篇裡,大衛熱情地讚美上帝。大衛實在有太多理由要讚美上帝了。
 而你呢?你是否熱情讚美上帝呢?當你和其他基督徒一起敬拜時,請以讚美上帝作結束;當你準備好上床睡覺時,也請以讚美上帝來結束你的一天! —CPE*

「我要天天感謝你;我要世世代代頌讚你。上主至大,應該大受頌讚;他的偉大無法測量。」 詩篇145:2-3
禱告:上帝,謝謝祢在我患難時幫助我,謝謝祢赦免我的罪。奉耶穌的名,阿們!
(SDL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

End with Praise
Bible Reading: Psalm 145:1-21
Thursday, November 15, 2012



End with Praise  I have always enjoyed reading. I especially like to read books with happy endings. I don’t like it when someone dies at the end. It seems strange to me to read a book with a sad ending. It is very discouraging to me.
 I love the way the book of Psalms ends. The last few chapters are very exciting and filled with much praise to God. That is a great way to end a book. When I finish reading through the book of Psalms, I am inspired and encouraged.
 Our Bible Reading today is part of several chapters where David praises God with much enthusiasm. David had many reasons to praise God.
 What about you? Do you praise God with much enthusiasm? When you worship with other Christians, end your time by praising God. When you are ready to go to bed, end your day by praising God! —CPE*
“I praise you every day. I praise your name forever and ever. The Lord is great. People praise him very much. We can’t count all the great things he does.” Psalm 145:2-3
PRAYER: God, thank You for helping me when I am in trouble. Thank You for forgiving my sins. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言