敵人

on 2012年11月2日 星期五
敵人
聖經閱讀:詩篇18:30-42
2012年11月2日(五)



敵人  我的房子一團亂!書桌上堆滿了文件,散落一地的髒衣服,水槽裡還有待洗的碗盤。我實在很忙,沒辦法做完家事,一團亂的房子是我的敵人。
 今天的詩篇談到敵人。經文中,大衛描寫他被敵人追殺,但是上帝幫助他打敗敵人。第42節中,大衛說:「我粉碎他們,像風吹散灰塵;我踐踏他們,如踐踏街上的塵土。」
 大衛的敵人是軍隊,還有想盡辦法要殺掉他的人。也許在生活中你也有敵人,你的敵人也許是改不掉的壞習慣,或是抵擋不住的誘惑,或者,你可能像我一樣,敵人是一些做不完的工作。
 不管你的敵人是什麼,上帝可以幫助你勝過敵人,祂會賜給你力量和打敗敵人的方法。今天,就求上帝幫助你。—CC
「上主啊,你是拯救我的盾牌。你用右手扶持我;你的眷佑使我興旺。」 詩篇18:35
禱告:親愛的上帝,我知道祢會跟我在一起,幫助我勝過敵人。奉耶穌的名,阿們!
(SSL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Enemies
Bible Reading: Psalm 18:30-42
Friday, November 2, 2012



Enemies  My house was a mess! There was paperwork on the desk, laundry on the floor and dirty dishes in the sink. I was just too busy to get all my housework done. My house was my enemy!
 Our Bible verses today talk about enemies. David wrote about the enemies who chased him. But God helped David defeat his enemies. In verse 42, David said, “I beat my enemies to pieces. They were like dust blowing in the wind. I crushed them into small pieces.”
 David’s enemies were armies and people who were trying to kill him. But you probably have enemies in your life, too. Maybe your enemy is a bad habit that you can’t give up or a temptation you can’t resist. Or maybe, like me, your enemy is some work that you can’t finish.
 No matter what your enemy is, God can help you overcome it. He will give you strength and a way to defeat your enemy. Ask God to help you today. —CC
“God, you protected me and helped me win. You supported me with your right arm. You helped me defeat my enemy.” Psalm 18:35
PRAYER: Dear God, I know that You will be with me and help me overcome my enemies. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言