上帝的恩惠

on 2012年11月12日 星期一
上帝的恩惠
聖經閱讀:詩篇77:1-20
2012年11月12日(一)



上帝的恩惠  今天的經文談到一個憂慮不安的人,他懷疑上帝是否已經離開了他,他說:「我整夜舉手禱告,但得不到安慰。」(第2b節)
 在第10節中,這個人甚至懷疑上帝是否已經失去了大能。後來,他不再去想上帝是否離開了他,在第11節作者反而說:「我要記住你偉大的作為;我要回憶你往日所成就的奇事。」然後,他列出許多上帝對以色列人所行的恩惠。
 當我沮喪時,我常想起過去發生的一些壞事,甚至會想像未來可能會發生什麼壞事。我不應該這麼想,反而應該把心思專注在上帝過去如何幫助我,以及未來祂會如何繼續堅固我。
 上帝已經為你做了許多美妙的事,祂每天都照顧你,而最重要的是,上帝已經藉著耶穌賜給你救恩的禮物。今天,你要想一想上帝的恩惠。—SH*
「上帝啊,求你聽我的呼求;求你垂聽我的禱告……求你領我到安全的避難所,因為你是我的保護者,是我抗拒敵人的堡壘。」 詩篇61:1-3
禱告:天父,我知道祢愛我,感謝祢差派耶穌為我受死。奉耶穌的名,阿們!
(SDL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God’s Goodness
Bible Reading: Psalm 77:1-20
Monday, November 12, 2012



God’s Goodness  Our Bible Reading today is about a man who is troubled. He wonders whether God has left him alone. “I reached out for you all night long. My soul refused to be comforted” (verse 2b).
 In verse 10, the man wonders if God has lost His power. But instead of thinking that God has left him, the writer says in verse 11, “I remember the amazing things that you did long ago.” Then the man lists some things that show God’s goodness to the Israelites.
 When I am depressed, I often think about the bad things that have happened to me. I even imagine bad things that might happen in the future. Instead, I should be focusing on how God has helped me and how He will continue strengthening me.
 God has done many wonderful things for you. He takes care of you every day. And, most importantly, God has given you the gift of salvation through Jesus. Think about His goodness today. —SH*
“God, hear my prayer song. Listen to my prayer...You are my place of safety! You are the strong tower protecting me from my enemies.” Psalm 61:1-3
PRAYER: Father, I know that You love me. Thank You for sending Jesus to die for me. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言