避難所

on 2012年11月16日 星期五
避難所
聖經閱讀:詩篇71:1-24 現代中譯本|合和本
2012年11月16日(五)



避難所  每一天我都為孩子們禱告,現在他們都長大了,不再跟我一起住,因此我不太清楚能為他們禱告什麼,但我總是祈求上帝幫助他們、祝福他們,並且保守他們平安。
 最近,我終於體會到上帝已經回應了我的禱告,在這個禱告中,我祈求上帝保守我其中一個兒子的平安。我的兒子是一名救護車司機,有一天早上,他載一個病人趕往醫院,突然間,前方的貨櫃車爆炸起火,還好我兒子能及時閃避那輛著火的卡車,讓自己、隨車人員,以及病患都脫離了險境。就是那一天,上帝回應了我的禱告!
 今天經文的第3節說:「求你作我穩妥的避難所,作保護我的鞏固堡壘;因為你是我的避難所,我的堡壘。」上帝就像堡壘一樣堅固而且大有能力,祂總是知道什麼是對我們最好的,祂永遠留心聆聽我們的禱告。
 今天,請為你的家人和朋友禱告,祈求上帝保守他們平安。 —BH

「上主啊,我向你求庇護;求你別讓我失望蒙羞。你是公義的,求你幫助我,救援我。」 詩篇71:1-2a
禱告:上主,謝謝祢回應我的禱告。奉耶穌的名,阿們!
(CNY譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Place of Safety
Bible Reading: Psalm 71:1-24
Friday, November 16, 2012



Place of Safety  Every day I pray for my children. They are grown now and don’t live with me. I don’t know specifically what to pray each day for them, but I always ask God to help them, bless them and keep them safe.
 Recently I realized that God had answered my prayer of safety for one of my sons. He is an ambulance driver. One morning he was driving a patient to the hospital. All of a sudden, the semi-truck in front of him exploded. My son was able to steer clear of the burning truck and keep himself, his crew member and the patient safe. God answered my prayer that day!
 Verse 3a of our Bible Reading says, “Be my fortress, the home I can run to for safety. You are my Rock, my place of safety.” God is strong and powerful like a rock. God always knows what is best for us. He will always pay attention to our prayers.
 Pray for your family members and friends today. Ask God to keep them safe. —BH

“Lord, I trust you, so I will never be disappointed. In your goodness, you will save me. You will rescue me.” Psalm 71:1-2a
PRAYER: Lord, thank You for answering my prayers. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言