信靠上帝

on 2012年10月31日 星期三
推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook
信靠上帝
聖經閱讀:詩篇13:1-6
2012年10月31日(三)



信靠上帝  在今天的經文中,作者的情緒低落並且感到沮喪,他認為上帝已經忘記他了,最後,作者在第3節中懇求上帝:「上主─我的上帝啊,求你看顧我,求你應答我;求你恢復我的氣力,使我免於死亡。」
 雖然這詩篇的作者很沮喪,但是他仍然信靠上帝。在第5-6節中,他說:「但我倚靠你的慈愛;我的心因你的救恩快樂。我要向耶和華歌唱,因他用厚恩待我。」
 也許你認為上帝已經遺忘你了,因為祂似乎沒有回應你的禱告。有時候,上帝要我們等候祂的回應;我們需要有耐心,並且持續信靠祂。
 如果我們真的想尋求上帝的幫助,祂會聽我們的禱告。祂也許不會立刻回應我們,但是上帝會按著祂所定的時刻,回應我們的禱告。我們要讚美上帝,因為祂總是知道什麼是對我們最好的。 —DJH*
「上主啊,我信靠你;你是我的上帝。我終身的事在你手中……求你用慈愛待你的僕人,求你救我。」 詩篇31:14-16
禱告:天父,我願永遠愛祢並且信靠祢。奉耶穌的名,阿們!
(SDL譯/台南聖教會英語團契)


Trust God
Bible Reading: Psalm 13:1-6
Wednesday, October 31, 2012



Trust God  In our Bible Reading today, the writer is depressed and discouraged. He thinks God has forgotten him. Finally, the writer pleads with God in verse 3. “Lord my God, look at me! Answer my question! Let me know the answer or I will die!”
 Although the psalm writer is depressed, he still trusts God. In verses 5-6 he said, “Lord, I trusted in your love to help me. You saved me and made me happy! I sing a happy song to the Lord because he did good things for me.”
 Perhaps you think that God has forgotten you because He does not seem to answer your prayers. Sometimes God wants us to wait for our answers. We need to be patient and continue to trust Him.
 If we truly ask for God’s help, He will hear us. Our answer may not come right away, but God will answer our prayers in His time. Then we will praise God, because He always knows what is best for us. —DJH*
“Lord, I trust you. You are my God. My life is in your hands...be kind to me and save me!” Psalm 31:14-16
PRAYER: Heavenly Father, I want to always love and trust You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言