詩篇119(3)

on 2012年10月9日 星期二
詩篇119(3)
聖經閱讀:詩篇119:17-24
2012年10月9日(二)



詩篇119(3)  有時在開車的時候,耀眼的陽光會照在我的臉上,讓我想閉上眼睛。但是,如果閉上眼睛,我可能會發生車禍,所以,我必須張大雙眼,這樣才能看見前面要走的路。如果我有清楚的視野,就能避免車禍的發生,並且確保安全。
 聖經引領我走在正確的道路上,同時也告訴我上帝要我做的事。在聖經閱讀的第18節裡,作者說:「上主阿,求你開我的眼睛,使我看出你法律中奧妙的真理。」這是多麼美的一個禱告!在上帝的話語裡,有許多奇妙的信息要送給我們,我們要讀取這些信息,並且明白上帝在我們生命中的計畫。
 今天的經文提醒了我,查考上帝的話語是很重要的,我知道當我這麼做的時候,上帝會祝福我。今天,你要祈求上帝打開你的眼睛,讓你更明白祂奇妙的愛。—PD

今日金句:
「我─你的僕人仍然要學習祢的法則。祢的教導使我歡欣,是我的良師益友。」 詩篇119:23-24

禱告:天父,當我讀經並且查考祢話語的時候,祈求祢打開我的眼睛。奉耶穌的名,阿們!
(CNY譯/台南聖教會英語團契)


Psalm 119 (3)
Bible Reading: Psalm 119:17-24
Tuesday, October 9, 2012



Psalm 119 (3)  Sometimes when I am driving, the sun shines very brightly on my face. I want to close my eyes. But if I close my eyes, I might cause an accident. I need to keep my eyes open wide so I can see where I am going. If I have a clear view, I can avoid an accident and stay safe.
 The Bible keeps me on the right path in life and tells me what God wants me to do. In verse 18 of our Bible Reading, the writer says, “Lord, open my eyes. Let me look into your teachings and read about the wonderful things you did.” That is a beautiful prayer! God has many wonderful messages for us in His Word. We need to read these messages and understand God’s plan for our lives.
 The verses in our Bible Reading remind me that it is very important to study God’s Word. I know God blesses me when I do that. Ask God to open your eyes today so you can understand more about His wonderful love. —PD

“...I am your servant, Lord, and I study your laws. Your Agreement is my best friend. It gives me good advice.” Psalm 119:23b-24

PRAYER: Heavenly Father, open my eyes today as I read and study Your Word, the Bible. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言