不需預約

on 2012年10月30日 星期二
推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook
不需預約
聖經閱讀:詩篇16:1-11
2012年10月30日(二)



不需預約  也許你曾經生病而需要去看醫生,也許你曾經需要人幫你管理財務,也許你曾經有情緒問題,那時候你怎麼辦?你可能預約掛號看醫生,或者跟理財顧問或心理師約時間見面,然後你得等好幾天或幾個星期才能見到他們。等待約會可能是一件令人洩氣的事情。
 今天經文的第7及第8節很令人欣慰,它說:「我頌讚上主,因為他指導我;夜間,我的良知喚醒我。我時時體會到上主在我面前;他在我身邊,我不至於動搖。」我們要跟上帝見面不需要預約時間,祂總是預備好要關心我們!詩篇121:3說:「他不會讓你跌倒;你的保護者不會打盹。」上帝永遠醒著,我們不需要擔心祂會睡著,或擔心祂太忙而不能聽我們說話。
 今天,上帝就要與你同在,你不需要預約,也不需要等待,上帝永遠有空。 —CW*
「你會指示我生命的道路。在你面前,我滿有喜樂;在你身邊,我有永遠的幸福。」詩篇16:11
禱告:上帝,謝謝祢永遠與我同在。奉耶穌的名,阿們!
(EHI譯/台南聖教會英語團契)


No Appointment
Bible Reading: Psalm 16:1-11
Tuesday, October 30, 2012



No Appointment  Maybe you were sick and needed to see a doctor. Or maybe you needed help managing your finances. Or maybe you had an emotional problem. What did you do? Probably you made an appointment to see a doctor or a counselor. Then you had to wait a few days or weeks before you could talk with them. It can be frustrating to wait for an appointment.
 Verses 7 and 8 of our Bible Reading are very comforting. “I praise the Lord because he taught me well. Even at night, he put his instructions deep inside my mind. I keep the Lord before me always. And I will never leave his right side.” We don’t have to make an appointment to be with God. He is always ready to pay attention to us! Psalm 121:3 says, “God will not let you fall. Your Protector will not fall asleep.” God is always awake. We don’t need to worry that God is asleep or too busy to listen to us.
 God will be with you today. You don’t need to wait for an appointment. God is always available. —CW*
“You will teach me the right way to live. Just being with you, Lord, will bring complete happiness. Being at your right side will bring happiness forever.”
Psalm 16:11
PRAYER: God, thank You for always being with me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言