憐憫

on 2012年10月21日 星期日
憐憫
聖經閱讀:詩篇86:1-17
2012年10月21日(日)



憐憫  那是一個很忙碌的下午。我的女兒原本應該要讀書、準備功課,而我卻發現她跑去玩,於是,我對她生氣。
 後來,在洗碗的時候,女兒跑來跟我說:「對不起,請原諒我,好嗎?」但是,我不理她、繼續洗碗。她又再求一次:「媽,妳可以原諒我嗎?」我一向很固執,而且愛生氣。
 上帝並不是這樣對待我們!在我們求祂時,祂總是準備好要原諒我們。今天經文的第5節說:「主啊,你良善又樂於寬恕;」上帝實在憐憫我們,祂想要赦免我們,並且要跟我們有正常的關係。
 終於,我擁抱了我的女兒,並且跟她說我原諒她了。之後,她幫我把碗洗完,我很高興我們的關係又變好了。
 今天,上帝己經預備好要赦免你,你要求祂讓你看見祂的愛和憐憫。 —CC

「主啊,你是憐憫仁慈的上帝;你不輕易發怒,充滿信實慈愛。」詩篇86:15

禱告:天父,謝謝祢這麼快就原諒我;謝謝祢讓我看見祢的憐憫。奉耶穌的名,阿們!
(SSL譯/台南聖教會英語團契)


Merciful
Bible Reading: Psalm 86:1-17
Sunday, October 21, 2012



Merciful  It was a very busy afternoon. My daughter was supposed to be studying. But I found her playing games instead. I was upset with my daughter.
 Later, I was washing dishes. My daughter came to me and said, “I’m sorry. Will you forgive me?” But I ignored my daughter and continued washing dishes. She asked again, “Mom, will you forgive me?” I was being stubborn, and I was enjoying being upset.
 God isn’t like that! He is always ready to forgive us when we ask for His forgiveness. Verse 5a of our Bible Reading says, “Master [God], you are good and merciful.” God is truly merciful. He wants to forgive us and have a right relationship with us.
 Finally, I gave my daughter a hug and told her that I forgave her. She helped me finish the dishes. I was happy that our relationship was good again.
 God is ready to forgive you today. Ask Him to show you His love and mercy. —CC

“Master, you are a kind and merciful God. You are patient, loyal, and full of love.” Psalm 86:15

PRAYER: Heavenly Father, I thank You for being quick to forgive. Thank You for showing me Your mercy. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言