公義

on 2012年10月6日 星期六
公義
聖經閱讀:詩篇75:1-10
2012年10月6日(六)



公義  在電視的晚間新聞裡,我看到有人在做壞事。當警察抓不到壞人時,我感到生氣;當法院放掉該被懲罰的人時,我同樣感到生氣。
  詩篇第75篇是關於公義的詩篇,這些經文告訴我們,上帝是最好的法官,祂會按著人所做的壞事來懲罰人,總有一天,上帝也會懲罰那些在世上作惡卻沒有受到懲罰的壞人。
  經文的第4及第5節談到「驕傲的人」,它說:「我叫驕傲的人不要狂妄;我叫邪惡的人不要傲慢;我叫他們不要誇張,不要再狂妄自大。」這些經文提醒了我,我有時候也會變得驕傲,所以,我需要小心地順從上帝,並且保持謙卑。
  今天,就為上帝奇妙的智慧和公義感謝上帝,並且確定你有遵照上帝在你生命中的計畫來行。—SH*

今日金句:
「審判是從上帝而來,他判某些人有罪,某些人無罪。」詩篇75:7

禱告:上帝,謝謝祢的慈愛和公義。奉耶穌的名,阿們!
(SSL譯/台南聖教會英語團契)


Justice
Bible Reading: Psalm 75:1-10
Saturday, October 6, 2012



Justice  I watch the evening news on TV, and I see that people are doing bad things. It bothers me when the police are not able to catch someone who did something bad. And it bothers me when our court system lets people go free who should be punished.
  Psalm 75 is a psalm of justice. These verses tell us God is the best judge and that He will punish people for the bad things they have done. Someday God will even punish bad people who are not punished here on earth.
  Verses 4 and 5 talk about proud people. “Some people are very proud. They think they are powerful and important. But I tell those people, ‘Don’t brag! Don’t be so proud!’” These verses remind me that sometimes I become proud, too. I need to be careful to obey God and stay humble.
  Thank God today for His wonderful wisdom and justice. And be sure that you follow God’s plan for your life. —SH*

“God is the judge. And God decides who will be important. God lifts up one person and makes him important. God brings down another person and makes him not important.” Psalm 75:7

PRAYER: God, thank You for Your love and justice. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言