保護

on 2012年10月17日 星期三
保護
聖經閱讀:詩篇73:1-28
2012年10月17日(三)



保護  在戰場時,士兵並不想要顯露自己而被攻擊,所以他們會找一個受到保護的地方,如碉堡或裝甲車。
 每天,我們都面對一些會傷害我們的事情,例如:人們會向我們發怒,或者魔鬼會引誘我們去犯罪。當我們遇到這些事情時,我們可以到哪裡尋求保護呢?
 今天的經文談到一個被別人攻擊的人,這個人也被誘惑去犯罪,但是在第23節裡,他談到了他的「保護」,他說:「然而,我仍然跟你在一起;你不斷地用手扶持我。」上帝是他的保護,而且上帝也會是你與我的保護。
 詩篇許多經節都談到上帝的保護,詩篇91:4b說:「他的誠實是大小的盾牌。」另外,詩篇125:2b告訴我們:「上主也照樣保護他的子民,從現在一直到永遠。」
 今天你就可以有安全感,因為上帝會保護你。 —BL

「至於我,我能夠親近上帝多麼好啊!我以至高的上主作我的避難所。」詩篇73:28a

禱告:親愛的上帝,我相信祢會永遠保護我。奉耶穌的名,阿們!
(SDL譯/台南聖教會英語團契)


Protection
Bible Reading: Psalm 73:1-28
October 17, 2012



Protection  When a soldier is in a war zone, he does not want to be exposed and open to attack. So a soldier will find a place that is protected such as a fort or an armored vehicle.
 Every day we face things that can hurt us. People may become angry with us. Or we may be in situations where the devil will tempt us to sin. Where can we find protection when we face these things?
 Our Bible verses today tell us about a person who was being attacked by other people. This person was also tempted to sin. But in verse 23, he talked about his protection. “I have everything I need! I am with you always. God, you hold my hand.” God was his protection, and God will be our protection, too.
 Other verses in Psalms talk about God’s protection. Psalm 91:4b says, “God will be like a shield and a wall protecting you.” And Psalm 125:2b tells us, “He [God] will protect his people forever and ever.”
 You can feel safe today. God will be your protection. —BL

“As for me, I have come to God. And that is good for me. I have made the Lord my Master my place of safety.” Psalm 73:28a

PRAYER: Dear God, I trust You to always protect me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言