責備

on 2012年10月29日 星期一
推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook
責備
聖經閱讀:詩篇80:1-19
2012年10月29日(一)



責備  有時候,我的生活一團糟。我可以責怪工作,責怪不忠的朋友,責怪學校裡討厭的老師,也可以責怪家人或教會,但是,通常問題出在我自己,我應該要責備自己。
 詩篇第80篇是關於上帝的子民以色列人的故事,因為他們不忠心並且犯罪,所以上帝懲罰他們。這詩篇的作者原本可以將以色列人所犯的罪責怪其他人,但是他沒有,他反而請求上帝赦免以色列人,因為他知道以色列人要被責備,他說:「我們絕對不再背離你;讓我們存活,我們要頌讚你。主上帝─萬軍的統帥啊,求你復興我們;求你顯示慈愛,我們就能得救。」(18-19節)
 也許今天你正面臨一些問題,其中有些問題可能是別人造成的,而有些問題是因為你做了錯誤的決定而引起的。你要責備自己,並且祈求上帝原諒你,然後你要敬拜上帝,並且感謝祂的慈愛與寬恕。 —SH*

「上主啊,求你回頭看顧我,憐憫我,因為我孤單困苦。求你除掉我一切憂慮,救我脫離一切禍患。求你關心我的痛苦患難,饒恕我的罪過。」詩篇25:16-18

禱告:天父,有時我會犯錯,求祢原諒我並幫助我親近祢。奉耶穌的名,阿們!
(CNY譯/台南聖教會英語團契)


Blame
Bible Reading: Psalm 80:1-19
Monday, October 29, 2012



Blame  Sometimes things go wrong in my life. I can blame my job, my unfaithful friends, the terrible teachers I had in school, my family or the church. But often I need to accept the blame for my problems.
 Psalm 80 is about God’s people, the Israelites. God punished them for their unfaithfulness and sin. The writer of this psalm could have blamed other people for the sin of Israel. But instead, he realized that Israel was to blame, and he asked God to forgive them. “He will not leave you again. Let him live, and he will worship your name. Lord God All-Powerful, come back to us. Accept us. Save us” (verses 18-19).
 You may face problems today. Some of your problems will probably be caused by other people. But some problems will happen because of bad choices you have made. Accept the blame and ask God to forgive you. Then worship Him and thank Him for His love and forgiveness. —SH*

“Lord, I am hurt and lonely. Turn to me and show me mercy. Free me from my troubles. Help me solve my problems. Lord, look at my trials and troubles. Forgive me for all the sins I have done.” Psalm 25:16-18

PRAYER: Father, sometimes I make mistakes. Forgive me and help me stay close to You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言