謙卑

on 2012年10月19日 星期五
謙卑
聖經閱讀:詩篇131:1-3
2012年10月19日(五)



謙卑  我有一位朋友,她的心智發展比較遲緩,隨時需要有人照顧,於是,有幾位姐妹輪流看顧她。每個禮拜天,我在教會都會看見這位朋友,她會擁抱每一個來參加主日崇拜的人。
 今天經文的第1、2節讓我想起這位謙卑的朋友,經上說:「上主啊,我不敢再狂傲,也不敢再妄自尊大。我不敢再有大企圖,也不敢再做力所不及的事。我的心寧靜。」這位朋友就像小孩子一樣,她信任每一個照顧她的人,她「安適滿足,像斷奶的嬰兒倚偎在母親懷裏。」(第3節),她接納並尊敬所有的人。
 我想要和我的朋友一樣,成為一個謙卑的人。我不想去擔心別人怎麼看我,我要享受生活,並且擁有一顆平靜安穩的心。
 今天,求上帝幫助你,在服事祂的時候,讓你保持謙卑和平靜。—ES

「狂傲使人敗落;謙虛受人敬重。」 箴言29:23

禱告:天父,請賜給我平靜安穩的心,讓我可以享受生活,並且幫助我成為一個謙卑的人。奉耶穌的名,阿們!
(CNY譯/台南聖教會英語團契)


Humility
Bible Reading: Psalm 131:1-3
Friday, October 19, 2012



Humility  I have a friend who is mentally challenged. She needs someone to take care of her all the time. Several ladies take turns caring for her. I see my friend in church each Sunday. She gives hugs to every worshiper.
 Verses 1 and 2 of our Bible Reading remind me of my humble friend. “I am not proud. I don’t try to act important. I don’t try to do great things. I don’t worry about things that are too hard for me. I am calm. My soul is quiet.” My friend is child-like. She trusts the people who take care of her “like a satisfied baby in his mother’s arms” (verse 3). She accepts and respects all people.
 I want to be like my friend. I want to be humble. I want to not worry about what other people think about me. I want to enjoy life. And I want to have a calm and quiet soul.
 Ask God to help you be humble and calm as you serve Him today.—ES

“If a person thinks he is better than other people, then that will destroy him. But if a person is humble, then other people will respect him.” Proverbs 29:23

PRAYER: Father, please give me a calm, quiet spirit to enjoy life. And help me to be humble. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言