藉著信心而行

on 2014年7月25日 星期五
藉著信心而行
聖經閱讀:希伯來書11:1-10 現代中譯本|合和本
2014年7月25日(五)



藉著信心而行  有時候我有疑問或是遇到了困難,我會非常努力去找答案或是去解決問題。當我一想再想時,我就開始擔心而且有悲觀的想法。
 最後,我決定將我的問題和憂慮交託給上帝,我禱告懇求祂回應我。當我在禱告時,我想起上帝會回應我的禱告,所以我也因著祂將賜給我的回應而感謝祂。
 今天的經文跟我們談到倚靠上帝並藉著信心而行的人。當我將問題交託給上帝時,我就是藉著信心而行。我也許不知道上帝將會如何幫助我,但是我倚靠祂並信任祂來照顧我。
 今天你遭遇到麻煩嗎?請藉著信心而行並將你的問題交託給上帝,同時不要忘記感謝祂為你所做的一切!—BH
「人沒有信心就不能得到上帝的歡心。凡是到上帝面前來的人都必須信上帝的存在,而且信他要報賞尋求他的人。」 希伯來書11:6
禱告:親愛的天父,感謝祢的愛,感謝祢使我可以永遠倚靠祢來幫助我,今天求祢幫助我藉著信心而行。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Walking by Faith
Bible Reading: Hebrews 11:1-10
Friday, July 25, 2014



Walking by Faith  Sometimes I have a question or problem. I work really hard to find an answer or solve my problem. As I think and think, I start to worry and think sad thoughts.
 Finally I decide to give my problems and concerns to God. I pray and ask Him to give me an answer. While I am praying, I remember that God will answer my prayers, so I thank Him, too, for the answers He will give me.
 Our Bible Reading today tells us about people who depended on God and walked by faith. When I give my problems to God, I am walking by faith. I may not know how God will help me, but I depend on Him and trust Him to take care of me.
 Are you facing troubles today? Walk by faith and give your problems to God. And don’t forget to thank Him for all He does for you! —BH
“Without faith no one can please God. Whoever comes to God must believe that he is real and that he rewards those who sincerely try to find him.” Hebrews 11:6
PRAYER: Dear Heavenly Father, thank You for your love. And thank You that I can always depend on You to help me. Help me to walk by faith today. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言