上帝的赦免

on 2014年7月11日 星期五
上帝的赦免
聖經閱讀:以賽亞書55:6-11 現代中譯本|合和本
2014年7月11日(五)



上帝的赦免  有一天我和朋友在一間基督教書店裡,有個店員告訴我有兩幅畫破損了,她說可以免費送給我,我以為她在開玩笑,所以就走開了。我的朋友看了看那兩幅畫,就說:「我要它們。」於是那個店員就將它們免費送給我的朋友。我誤會了店員的意思,所以就錯失了好東西。
 今天的經文提醒我們,我們的想法跟上帝的想法不一樣,舉例來說,我們或許會想:「我的罪孽如此深重,上帝絕對不會原諒我。」但是第7b節卻說:「他們要歸向上帝,好蒙他的寬赦。」
 別錯失了上帝的赦罪之恩,不管你生命中做過什麼,上帝都能赦免你。就請求祂赦免你的罪,並且幫助你遠離罪惡。 -BL
「上主說:我的意念不是你們的意念;我的道路不是你們的道路。正如天高過地,我的道路高過你們的道路;我的意念高過你們的意念。」 以賽亞書55:8-9
禱告:天父,我一直期待著耶穌再來的時刻。奉耶穌的名,阿們!
(林威妮譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God's Forgiveness
Bible Reading: Isaiah 55:6-11
Friday, July 11, 2014



God’s Forgiveness  One day I was at a Christian bookstore with my friend. A clerk told me there were two pictures that were chipped. She said I could have them for free. I thought she was kidding, so I walked away. My friend looked at the pictures and said,“I'll take them.” The clerk gave them to my friend free of charge. I misunderstood the clerk, so I missed out on something good.
 Our Bible Reading today reminds us that we do not think like God thinks. For example, we may think, “My sin is so bad that God will never forgive me.” But verse 7b says, “They should come to our God because he will freely forgive them.”
 Don't miss out on God's forgiveness. No matter what you have done in your life, God can forgive you. Ask Him to forgive your sin and to help you stay away from sin. —BL
“The Lord says, ‘My thoughts are not like yours. Your ways are not like mine. Just as the heavens are higher than the earth, so my ways are higher than your ways, and my thoughts are higher than your thoughts.’” Isaiah 55:8-9
PRAYER: Heavenly Father, I always look forward to the time when Jesus will come again. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言