信靠上帝

on 2013年1月6日 星期日
信靠上帝
聖經閱讀:馬太福音6:9-13 現代中譯本|合和本
2013年1月6日(日)



信靠上帝  我在浦隆地讀啟聰學校,當時我很擔心沒辦法上高中,為什麼呢?因為我不知道有任何聽障者可以就讀的高中。
 所以我開始禱告,求上帝幫我找到學校。那時,我讀到今天聖經閱讀的經文,然後開始學習如何禱告,在這些經文裡,耶穌教導祂的門徒應該如何禱告。
 我信靠上帝,我相信上帝會幫我找到合適的學校。我每天都禱告求祂幫助我,終於,上帝應允了我的禱告,帶我找到一所我可以就讀的學校。
 我為了有學校可以就讀,禱告了好久,我本來要停止禱告、放棄希望的,但是,我對上帝的信心幫助我繼續禱告。
 也許你已經為了某件事禱告了好長一段時間,不要放棄!繼續信靠上帝,並且跟上帝說話。—PN*
「我們在天上的父親:願人都尊崇你的聖名;願你在世上掌權;願你的旨意實現在地上,如同實現在天上。」 馬太福音6:9b-10
禱告:上帝,幫助我永遠愛祢、信靠祢。奉耶穌的名,阿們!
(SSL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Trust in God
Bible Reading: Matthew 6:9-13
Monday, January 6, 2013



Trust in God  I was in primary deaf school in Burundi. I was worried that I would not be able to go to high school. Why? Because I did not know about a high school for deaf people.
 So I started praying and asking God to help me find a school. I read the verses in our Bible Reading and learned how to pray. In these verses, Jesus showed His followers how they should pray.
 I trusted in God. I believed that God would help me find the right school. Every day I prayed and asked Him to help me. Finally God answered my prayers and showed me a school that I could attend.
 I prayed about a school for a long time. I could have stopped praying and given up. But my trust in God helped me continue praying.
 Maybe you have prayed a long time about something. Don’t give up! Continue to trust and talk with God. —PN*
“Our Father in heaven, we pray that your name will always be kept holy. We pray that your kingdom will come — that what you want will be done here on earth, the same as in heaven.” Matthew 6:9b-10
PRAYER: God, help me to always love and trust You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言