上帝真好

on 2013年1月28日 星期一
上帝真好
聖經閱讀:詩篇34:1-22 現代中譯本|合和本
2013年1月28日(一)



上帝真好  一位跟我很要好的基督徒朋友最近過世了,她有很多健康上的問題,當我知道她生病時,我為她做了三件事:我用油膏抹她、為她禱告,並且讀一些特別的經文給她聽。
 不久之後,我的朋友就過世了,我很難過,但是上帝提醒我讀詩篇第34篇。上帝讓我知道,祂永遠看顧愛祂的人,祂留意我朋友的禱告。現在,她不再有病痛,上帝也看顧她的家人並且在他們的生命中動工,帶領他們更親近祂。
 我不明白上帝為什麼允許我的朋友過世,但是,我相信祂的智慧,而且,我相信上帝永遠是美善的。不論我們生病或健康,不論我們快樂或悲傷,上帝都對我們好;我們活著時,上帝對我們好,我們死去時,上帝仍然對我們好。
 你真的愛上帝並且信任祂嗎?那麼,你可以相信上帝所做的永遠是對你最好的事。—SP*
「要親自體驗上主的美善;投靠他的人多麼有福啊!」 詩篇34:8a
禱告:上帝,雖然我不明白,我仍然相信祢。奉耶穌的名,阿們!
(SSL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God is Good
Bible Reading: Psalm 34:1-22
Monday, January 28, 2013



God is Good  My dear Christian friend died recently. She had many health problems. When I learned that she was sick, I did three things for her. I anointed her with oil, I prayed for her and I read special Bible verses to her.
 Soon my friend died. I was sad, but God reminded me of the verses from Psalm 34. God showed me that He is always paying attention to people who love Him. God paid attention to my friend’s prayers. She is no longer sick. God also is watching over her family members and working in their lives to bring them closer to Him.
 I do not understand why God allowed my friend to die, but I trust His wisdom. And, I know that God is good all the time. God is good in healthy and sick times. He is good through our happy and sad times. And God is good in life and even in death.
 Do you truly love God and trust Him? Then you can trust God to always do what is best for you. —SP*
“Give the Lord a chance to show you how good he is. Great blessings belong to those who depend on him!” Psalm 34:8
PRAYER: God, I will trust You even when I do not understand. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言