上帝的慈愛

on 2013年1月24日 星期四
上帝的慈愛
聖經閱讀:詩篇136:1-9 現代中譯本|合和本
2013年1月24日(四)



上帝的慈愛  看完了孫子的棒球比賽,我和先生正要回家,天色有點晚了,夕陽正要西下,紅霞漫天,真是美極了!這時,我的內心感到十分平安。
 之後,一片烏雲遮蔽了夕陽,美景消逝,讓我感到悲傷。但過了不久,烏雲消散了,我的心情又再一次平靜下來。
 有時候,我的人生也像這樣。當事事順利的時候,我就感到平安,而當生活遭遇到了困難、事情有了改變,我內心的平安也就消失了,我同時也會感到悲傷。
 但是,在你我的生命中一定有某些東西是永遠不變的,那就是上帝的慈愛!今天經文的第1節告訴我們:「要感謝上主,因他至善;他的慈愛永遠長存。」當我遇到困難、感到悲傷的時候,我需要定睛專注在上帝的慈愛上,這樣,我就會再次感到平安。
 今天,無論在生活中發生了什麼事,你要想一想上帝的慈愛是永遠長存的。 —DJH*
「要感謝萬神之神;他的慈愛永遠長存。要感謝萬主之主;他的慈愛永遠長存。惟有他行大神蹟;他的慈愛永遠長存。」 詩篇136:2-4
禱告:上帝,我真的很高興知道祢的慈愛永遠長存。奉耶穌的名,阿們!
(SSL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God’s Love
Bible Reading: Psalm 136:1-9
Thursday, January 24, 2013



God’s Love  My husband and I were coming home from our grandson’s baseball game. It was late and the sun was setting. The sky was a brilliant orange. It was beautiful! I felt at peace.
 Then some dark clouds covered the sunset. Its beauty was gone. It made me feel sad. Soon the clouds faded, and I felt at peace once again.
 Sometimes my life is like that. When things are going well, I feel at peace. Then some problem comes into my life and things change. My peace is gone, and I feel sad.
 But there is something in my life and your life that never changes. It’s God’s love! Our Bible Reading tells us in verse 1, “Praise the Lord because he is good. His faithful love will last forever.” When I am sad and facing problems, I need to focus on God’s love. Then I will feel peaceful again.
 Whatever happens in your life today, think about God’s love. It will last forever! —DJH*
“Praise the God of gods! His faithful love will last forever. Praise the Lord of lords! His faithful love will last forever. Praise Him who alone does wonderful miracles! His faithful love will last forever.”
Psalm 136:2-4

0 意見:

張貼留言