管教

on 2013年1月29日 星期二
管教
聖經閱讀:詩篇119:65-72 現代中譯本|合和本
2013年1月29日(二)



管教  我的兒子4歲的時候,他用刷子把整輛全新的貨車灑得到處都是泥巴,而他並不想讓我這個父親來管教他,但我們知道,他需要好好上一課來改正他的行為。(我的兒子現在長大成人了,他仍然不喜歡油漆刷子!)
 今天經文的第66節中,作者向上帝懇求,他說:「求你賜給我智慧和知識,因為我相信你的命令。」為什麼他要祈求智慧和知識呢?因為他做錯了很多事並且知道他需要順服上帝,他說:「我所受的責罰於我有益,因為它使我學習你的誡命。」(第71節)
 孩子需要父母的管教,同樣的,我們也需要上帝來教導我們並且告訴我們正確的生活方式。上帝是美善的,祂同時也是一位好老師,第72節說:「你所賜的法律勝過世上千萬金銀。」
 你要專心注目於上帝並且讓祂來引導你、管教你。 —ES
「你多麼良善,多麼慈愛!求你把你的誡命教導我。」 詩篇119:68
禱告:天父,謝謝祢在我不順服的時候,用充足的愛來管教我。奉耶穌的名,阿們!
(EHI譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Discipline
Bible Reading: Psalm 119:65-72
Tuesday, January 29, 2013



Discipline  When my son was four years old, he spread mud all over our new truck with a paint brush. He did not want his father to discipline him. But we knew that we needed to teach him a lesson and change his behavior. (My son is an adult now, and he still doesn’t like paint brushes!)
 In verse 66 of our Bible Reading, the writer asked God, “Give me the knowledge to make wise decisions. I trust your commands.” Why did he ask this? Because he had done many wrong things and learned that he needed to obey God. “Suffering was good for me; I learned your laws” (verse 71).
 Children need their parents to discipline them. In the same way, we need God to teach us and show us the right way to live. God is good, and He is a good teacher. “Your teachings are worth more to me than a thousand pieces of silver and gold” (verse 72).
 Pay attention to God and let Him lead and discipline you. —ES
“You are good, and you do good things. Teach me your laws.” Psalm 119:68
PRAYER: Father, thank You for loving me enough to discipline me when I disobey You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言