上帝回應禱告

on 2013年1月17日 星期四
上帝回應禱告
聖經閱讀:約翰一書5:13-15 現代中譯本|合和本
2013年1月17日(四)



上帝回應禱告  我雖然年輕,但我已經知道上帝垂聽我的禱告並且回應禱告。
 有一次,我去拜訪祖父母,那時我想要玩足球,卻找不到我的球;我找了又找,還是找不到球,於是就覺得很挫折。最後,我就到後院禱告,求上帝幫助我找到足球。
 當再次回到屋子裡,我第一眼看到的東西就是我的足球!我真的好感謝上帝回應了我的禱告,而我確信上帝也回應了你的禱告,也許你是禱告求上帝醫治一個生病的人,而他的病就好轉了。上帝要我們有信心,要相信祂會回應我們的禱告。聖經閱讀第15節說:上帝「垂聽我們一切的祈求,也就知道我們向他所求的,他一定賜給我們。」
 今天,無論你的生命中發生了什麼事情,上帝會垂聽你的禱告,並且祂會賜給你對你最好的東西。—CE
「如果我們照著他的旨意求,他都會垂聽。」 約翰一書5:14b
禱告:天父,謝謝祢回應我的禱告。奉耶穌的名,阿們!
(KCC譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God Answers Prayer
Bible Reading: 1 John 5:13-15
Thursday, January 17, 2013



God Answers Prayer  I am young, but I already know that God pays attention to my prayers and answers them.
 One time I was visiting my grandparents. I wanted to play football, but I couldn’t find my football. I looked and looked, but I did not find the ball. I became frustrated. Finally, I went into the back yard, and I prayed. I asked God to help me find the football.
 I went back in the house. One of the first things I saw was my football! I was so thankful that God answered my prayer. I am sure that God has answered your prayers, too. Maybe you prayed that God would heal someone who was sick, and they got better. God wants us to have faith that He will answer our prayers. Verse 15 of our Bible Reading says that God “listens to us every time we ask him. So we know that he gives us whatever we ask from him.”
 No matter what is happening in your life today, God will pay attention to your prayers. And He will give you what is best for you. —CE
“...when we ask God for things (and those things agree with what God wants for us), God cares about what we say.” 1 John 5:14b
PRAYER: Father, thank You for answering my prayers. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言