污點

on 2013年1月14日 星期一
污點
聖經閱讀:詩篇51:1-19 現代中譯本|合和本
2013年1月14日(一)



污點  我看到一件毛衣掛在百貨公司的特價區裡,它有點髒而且上面有一些污點,但是它的價錢只有原價的三分之一。如果我買下這件毛衣,我可以除掉上面的髒污嗎?
 我考慮了一下,最後決定買下這件毛衣。我把毛衣帶回家,努力清洗髒污的地方,不久之後,這件毛衣潔白如新,再也沒有任何髒污了。
 每一天,我們都看到有人被罪污染,我們或許會懷疑,是否應該花時間跟這些人分享上帝的愛?其實,我們只看到他們的污點,但是上帝看他們如同祂心愛的孩子一般。
 在詩篇第51篇中,作者求上帝赦免他,讓他再次潔淨,第7節說:「求你除掉我的罪,使我潔淨;求你洗滌我,使我比雪更白。」上帝能除去我們所有的罪,但是我們必須願意接受祂藉著耶穌所賜下的救恩禮物。
 今天就去幫助你所見到的人,記得上帝愛他們並且想要讓他們再次潔淨。—NM
「上帝啊,求你為我造一顆純潔的心;求你賜給我一個又新又忠誠的靈。」 詩篇51:10
禱告:上帝,我想跟其他人分享祢的愛和赦免。奉耶穌的名,阿們!
(KCC譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Stains
Bible Reading: Psalm 51:1-19
Monday, January 14, 2013



Stains  I saw a sweater hanging on a sale rack at a department store. It was dirty and stained, but it was marked down to one-third the original price. If I bought the sweater, could I remove the stains?
 I thought about the sweater and finally bought it. I took the sweater home, treated the stains and washed it. Soon the sweater was a bright white, without any stains.
 Every day we see people who have been stained by sin. We might wonder if we should take the time to share God’s love with these people. We see only their stains, but God sees them as children that He loves.
 In Psalm 51, the writer asks God to forgive him and make him clean again. Verse 7 says, “Remove my sin and make me pure. Wash me until I am whiter than snow!” God can remove all our sins. But we need to be willing to accept His gift of salvation through Jesus.
 Reach out to people that you see today. Remember that God loves them and wants to make them clean again. —NM
“God, create a pure heart in me, and make my spirit strong again.” Psalm 51:10
PRAYER: God, I want to share Your love and forgiveness with other people. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言