決定

on 2013年1月15日 星期二
決定
聖經閱讀:詩篇86:1-17 現代中譯本|合和本
2013年1月15日(二)



決定  我們每個人每天都要做許多決定,我們要決定穿什麼衣服、早餐要吃什麼,有時,我們也會面臨重大的決定,像是買房子或選擇結婚對象。
 在我成長的過程中,我的父母讓我自己做許多的決定,他們會說:「由你作主,辛蒂,這是你要做的決定。」有時候,我很享受這樣的自由,但有時候我卻覺得困難,因為父母並沒有給我任何的建議,教我如何做決定。
 因此,當我讀到詩篇86:11時,我就很開心,它說:「上主啊,求你指示我該走的道路,我要順服你的真理;求你教導我怎樣敬畏你。」上帝不會讓我自己一個人做決定,祂願意帶領我並教導我如何生活。
 上帝也會教導你、引導你,你要將你的生命獻給祂,敬拜祂並且讚美祂,讓祂帶領你。我希望你今天就決定跟隨上帝。—CC
「主啊,求你使你的僕人歡喜,因為我一心求告你。主啊,你良善又樂於寬恕;你對求告你的人有豐富的慈愛。」 詩篇86:4-5
禱告:天父,謝謝祢願意教導我並且帶領我。奉耶穌的名,阿們!
(KCC譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Decisions
Bible Reading: Psalm 86:1-17
Tuesday, January 15, 2013



Decisions  We all have decisions to make every day. We decide what clothes we will wear or what we will eat for breakfast. We also face important decisions like buying a house or choosing the person we will marry.
 When I was growing up, my parents let me make many decisions myself. They would say, “It’s up to you, Cindy. It’s your decision.” Sometimes I enjoyed this freedom, but other times it was hard because my parents did not give me any advice about these decisions.
 That’s why I was happy when I read verse 11 of Psalm 86. “Lord, teach me your ways, and I will live and obey your truths.” God doesn’t just leave me alone to make decisions. He is willing to guide me and teach me how to live.
 God will teach and lead you, too. Give Him your life, praise and worship Him, and let Him guide you. I hope you will decide to follow God today. —CC
“My Lord, I put my life in your hands. I am your servant, so make me happy. My Lord, you are good and merciful. You love all those who call to you for help.” Psalm 86:4-5
PRAYER: Father, thank You for being willing to teach me and guide me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言