詩篇119 (16)

on 2016年12月1日 星期四
詩篇119 (16)
聖經閱讀:詩篇119:121-128現代中譯本|合和本
2016年12月1日(四)


我先生在搶救一場火災時失去性命,去世之後,他受封為「消防烈士」並在一場特別舉辦的追思禮拜中受表揚,我開了很久的車來參加這個追思禮拜。
在開車的時候,我有很多時間欣賞上帝的創造。那時是秋天,樹葉正在變色,我想我的先生會一定會喜歡欣賞這個美景。然後我又想到兒子,才知道我現在是一家之主,要獨力撫養兒子了,但我知道,沒有上帝的幫助我沒辦法做到,若要把兒子養大成人,我需要上帝的智慧。
今天讀的經文讓我想起當時的日子,我就像這些經節的作者一樣,我懇求上帝對我施恩慈、對我施慈愛,並賜給我智慧。
無論今天遇到什麼事,你可以倚靠上帝與你同在!—BH

「我是你的僕人;求你賜我明智,好明白你的教訓。」 詩篇119:125
禱告:主,謝謝祢永遠與我同在、賜給我祢的智慧和力量。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 119 (16)
Psalm 119 (16)
Thursday, Demember 1, 2016


 My husband died as a result of fighting a fire. After his death, he was recognized as a Fallen Firefighter and honored at a special memorial service. I drove across the country to attend this memorial service.
As I was driving, I had a lot of time to look at God's creation. It was fall time and the leaves were turning. I thought that my husband would have loved to see this beauty. Then I thought about my sons, and I realized that for the first time, I was the head of our family. I would have to raise my sons alone. But I knew that I could not do this without God’s help. I would need God’s wisdom if I was going to be successful in raising my sons.
The verses in our Bible Reading remind me of that time in my life. I was like the writer of these verses. I asked God to be good to me, to show me His love and to give me wisdom.
No matter what you are facing today, you can depend on God to be with you! —BH

“I am your servant. Give me wisdom to understand your rules.” Psalm 119:125
PRAYER: Lord, thank You for always being with me and giving me Your wisdom and strength. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言