種子

on 2016年11月30日 星期三
種子
聖經閱讀:馬可福音4:13-20 現代中譯本|合和本
2016年11月30日(三)


 我教了很多年數學課,現在我退休了,但上帝仍然繼續教導我認識祂和祂的話語。
今天讀的經文是一則耶穌談撒種的故事,故事中的種子是指上帝的教導。最近我在花園裡工作時思考了這些經節,如果種子一直放在包裝盒裡,就不能被栽種,只有拿出來種在好土裡,它們才會成長。藉著陽光和水,這些種子就會開花、結果、長成蔬菜。
當我決定跟隨耶穌,將祂看作是我的救主和生命之主時,上帝就將祂的教導像種子一樣撒在我的心裡面,讓我開始長成為基督徒並向人分享耶穌的福音。
我希望你會像耶穌故事裡所說的好土,希望妳能領受祂的教導而成為基督徒。 —SAH

「有些人好像撒在好土壤裡的種子;他們聽了信息,領受了,並結出果實。」 馬可福音4:20a
禱告:天父,求祢幫助我領受祢的話語並分享給其他人。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Seeds
Bible Reading: Mark 4:13-20
Wednesday, November 30, 2016


 I spent many years teaching math to students. Now I am retired. But God continues to teach me lessons about Himself and His Word.
Our Bible Reading is a story that Jesus told about planting seeds. The seeds in this story are God's teaching. As I was working in my garden recently, I thought about these verses. If seeds stay in the package, they can't be planted. When they are taken out of the package and planted in good soil, they begin to grow. With sunlight and water, these seeds will produce fruit, flowers or vegetables.
When I decided to follow Jesus as my Lord and Savior, God planted the seeds of His teaching in my heart. Then I started to grow as a Christian and to share the Good News about Jesus with others.
I hope you will be like the good ground in Jesus’ story. I hope that you will receive His teaching and grow as a Christian. —SAH

“And others are like the seed planted on the good ground. They hear the teaching and accept it. Then they grow and produce a good crop.” Mark 4:20a
PRAYER: Father, help me to receive Your Word and to share it with other people. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言