箴言 (10)

on 2016年11月11日 星期五
箴言 (10)
聖經閱讀:箴言30:30-5現代中譯本|合和本
2016年11月11日(五)


 小時候如果我被暴風雨或一隻生氣的狗嚇到了,我會跑到自己的避難所,我的避難所是在客廳一張紅色天鵝絨椅子的後面,我會斜靠著椅背,用臉貼著椅子的布面,然後閉上雙眼,忘掉剛剛嚇到我的東西。
現在我已經是成年人了,大部份時候我心情愉快,但有時候還是會害怕,當我感到害怕時,不能再躲到紅色天鵝絨椅子的後面了,我只能讀經和禱告。我信靠上帝的話語來讓自己有安全感,箴言30:5告訴我們:「上帝信守他的每一個應許。他像盾牌,衛護所有投靠他的人。」
也許今天你遇到了一些令人驚嚇的事,也許你希望受保護、有安全感,那麼就信靠上帝與你同在、愛你,並且保護你! —BR

「上帝啊,求你聽我的呼求;求你垂聽我的禱告。因為你是我的保護者,是我抗拒敵人的堡壘。」 詩篇61:1, 3
禱告:親愛的天父,我知道今天祢會用慈愛和庇護包圍著我,謝謝祢!奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Proverbs (10)
Bible Reading: Proverbs 30:5
Friday, November 11, 2016


If a bad storm or an angry dog frightened me when I was young, I would run to my safe place. My safe place was behind a big, red velvet chair in our living room. I would lean against the back of the chair and rub my face on the cloth. Then I would close my eyes and forget about what had frightened me.
I am an adult now. Most of the time, I am happy. But sometimes I become afraid. When I feel afraid, I can't hide behind a big, red velvet chair any more. Instead, I read my Bible and pray. I trust God's words to help me feel safe and secure. Proverbs 30:5 tells us, “You can trust this: Every word that God speaks is true. God is a safe place for those who go to him.”
Maybe you are facing some frightening things in your life today. Maybe you want to feel safe and protected. Trust God to be with you, love you, and keep you safe! —BR

“God, hear my cry for help. Listen to my prayer. You are my place of safety, a strong tower that protects me from my enemies.” Psalm 61:1a, 3a
PRAYER: Dear Heavenly Father, I know that You will surround me with Your love and protection today. Thank You! In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言