詩篇119 (12)

on 2016年11月16日 星期三
詩篇119 (12)
聖經閱讀:詩篇119:89-96 現代中譯本|合和本
2016年11月16日(三)


在我是青少年的時候,有一些人嘲笑我、企圖佔我便宜,我有一些朋友也被人取笑。我喜歡跟這些朋友去看電影,或一起在公園裡坐著,有時候我們會只為了禱告聚在一起,我們懇求上帝幫助我們堅強來抵擋那些惡待我們的人。
有一天,我決定不再接受任何的嘲笑,我要求自己每天早上上學前讀經和禱告,我常常隨意挑一些經節來讀,無論我讀哪裡,上帝的話總是鼓勵我、帶給我剛強的力量。今天經文閱讀的第95節是鼓勵我的一個經節:「邪惡的人等著要殺害我,但我仍然思想你的法律。」
上帝的話語,也就是聖經,會在你的人生遭遇患難時幫助你,今天就來讀上帝鼓勵人、帶給人盼望的話語。 —BH

「如果我不以你的法律為喜樂,我早就在痛苦中死亡了。我永不離棄你的誡律,因為你用它們來使我存活。」 詩篇119:92-93
禱告:主,謝謝祢賜下安慰和幫助的話語。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 119 (12)
Bible Reading: Psalm 119:89-96
Wednesday, November 16, 2016


 When I was a teenager, some people teased me and tried to take advantage of me. I had some friends who were also teased by others. I liked to go to a movie or sit in the park with these friends. Sometimes we would just get together and pray. We asked God to help us stand strong against the people who mistreated us.
One day I decided that I would not accept the teasing any more. I committed myself to reading my Bible and praying every morning before I went to school. Often I would just pick a place to read in my Bible. No matter where I read, God's words encouraged me and gave me strength to stand strong. Verse 95 of our Bible Reading is a verse that encouraged me. “The wicked tried to destroy me, but your rules made me wise.”
God's Word, the Bible, will help you face difficult times in your life. Read God’s words of encouragement and hope today! —BH

“If I had not found joy in your teachings, my suffering would have destroyed me. I will never forget your commands, because through them you gave me new life.” Psalm 119:92-93
PRAYER: Lord, thank You for Your words of comfort and help. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言