詩篇119 (11)

on 2016年11月13日 星期日
詩篇119 (11)
聖經閱讀:詩篇119:81-88 現代中譯本|合和本
2016年11月13日(日)


 我兒子在學校不太好過,他被一些同學霸凌,所以我先生和我決定讓兒子在家自學。
我們讓兒子在家自學了好幾年,直到我們覺得學校可以幫助他學習和成長。在兒子自學的這些年裡,我們受到朋友和家族的人很多的批評,我先生和我的感受就像詩篇119:86的作者一樣:「他們無故迫害我,求你援助我;你的誡命都可靠。」
我先生和我透過禱告來決定是否在家自學並求上帝幫助我們,當別人批評時,我們知道自己正在做對的事。上帝照顧我們並祝福我們的兒子。
今天在你做困難的決定時,要懇求上帝賜給你智慧,然後倚靠祂來幫祝你、照顧你。 —BH

「求你賜我新生命,永遠愛我,好使我遵行你的法律。」 詩篇119:88
禱告:主,謝謝祢幫助我的家人事奉你,也要謝謝祢在我做決定時指引我。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 119 (11)
Bible Reading: Psalm 119:81-88
Sunday, November 13, 2016


My son was struggling in school and was bullied by some of his classmates. So finally my husband and I made the decision to homeschool my son.
We homeschooled our son for several years until we felt that the school system was ready to help him learn and grow. During those years, we received much criticism from friends and family members about our choice to homeschool. My husband and I felt like the writer of Psalm 119:86. “All your commands can be trusted. Those people are wrong to persecute me. Help me!”
My husband and I prayed about our decision to homeschool and asked God to help us. When people criticized us, we remembered that we were doing what we thought was right. God took care of us and blessed our son.
Ask God to give you wisdom today as you make difficult decisions. Then depend on Him to help you and take care of you. —BH

“Show me your faithful love and let me live. I will do whatever you say.” Psalm 119:88
PRAYER: Lord, thank You for helping my family to serve You. And thank You for guiding my decisions. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言