詩篇119 (15)

on 2016年11月29日 星期二
詩篇119 (15)
聖經閱讀:詩篇119:113-120 現代中譯本|合和本
2016年11月29日(二)


 在詩篇119的第114a節,作者對上帝說:「你是我的保護者,我的盾牌。」當我在生活中被問題包圍時,我也希望上帝是我的保護者、我的盾牌。
我找到了一個可以讓我感覺像是上帝在保護我、作我盾牌的方法。我在客廳的角落設置了一個可以讓我查經和禱告的地方,我會坐在那裡讀經,讀一些基督徒寫的書,或是花時間禱告、讚美上帝。
待在這個特別角落的時間幫助我作好一天的預備,讓我得到平安而可以走到外面的世界去面對衝突和問題。我每天都期待這段時間來安靜自己並更新心靈。
也許你也可以有一個特別的、跟上帝獨處的地方,就求祂保護你、遮蓋你,並用祂的話語充滿你。 —BH

「求你照你的話支持我,使我存活;求你不要使我的希望成為泡影。」 詩篇119:116
禱告:主,謝謝祢天天與我同在,祢總是安慰我、用祢的話語來充滿我。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 119 (15)
Bible Reading: Psalm 119:113-120
Tuesday, November 29, 2016


 In verse 114a of Psalm 119, the writer says to God, “Hide me and protect me.” When I am surrounded by problems in my life, I want God to hide and protect me, too.
I have found a way so that I can feel like God is hiding me and protecting me. I have a corner of my living room set up just for my Bible study and prayer time. When I sit there, I read my Bible or books written by Christian authors. Or I spend time praying and praising God.
This time in my special corner helps me prepare for my day. It gives me peace so I can go out in the world and face conflicts and problems. I look forward to this time every day when I can be quiet and renew my spirit.
Maybe you can have a special place where you can be alone with God. Ask Him to hide you and protect you and fill you with His Word. —BH

“Support me, Lord, as you promised, and I will live. I trust in you, so don't disappoint me.” Psalm 119:116
PRAYER: Thank You, Lord, for being with me each day. You always comfort me and fill me with Your Word. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言