詩篇119 (14)

on 2016年11月27日 星期日
詩篇119 (14)
聖經閱讀:詩篇119:105-112 現代中譯本|合和本
2016年11月27日(日)


 今天經文閱讀的108a節說:「上主啊,接納我感謝的禱告」,詩篇119這部份的經文列出了許多要讚美上帝的理由。
我的先生幾年前去世了,那時要獨自養育兒子對我來說真是困難,我在精神上感到十分煎熬,身體還有一些病痛,我每天都禱告求上帝幫助我解決困難,後來有一天在禱告時我停了下來,我突然明白,禱告時也要讚美上帝。
我一直都忙著思考自己的問題而忘記了很多我可以讚美上帝的事──我的兒子們、那些鼓勵我的基督徒朋友、為我禱告的人,以及那最重要的、天天看顧我的上帝!
當我開始花時間讚美上帝後,我感覺問題和痛苦不像以前那麼嚴重了,讚美上帝讓我受激勵,使我更堅強! 今天就花時間讚美上帝吧! —BH

「我要感謝上主的公義;我要頌揚至高者的尊名。」 詩篇7:17
禱告:親愛的主,祢永遠配得我的感謝與讚美。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 119 (14)
Bible Reading: Psalm 119:105-112
Sunday, November 27, 2016


 Verse 108a of our Bible Reading says, “Lord, accept the praise I want to give you.” This section of Psalm 119 lists many reasons for praising God.
Several years ago my husband died. It was a hard struggle for me to raise my sons. I suffered emotionally, and I also had many physical problems. Every day I would pray and ask God to help me with my problems. Then one day as I was praying, I stopped. I realized that I needed to praise God, too.
I had been so busy thinking about my problems that I had forgotten about the many things I could praise God for — my sons, Christians who encouraged me, people who prayed for me and most of all, God who took care of me every day!
As I started to spend more time praising God, I realized that my problems and pain were not as bad as before. Praising God encouraged and strengthened me! Take time to praise God today! —BH

“I praise the Lord because he is good. I praise the name of the Lord Most High.” Psalm 7:17
PRAYER: Dear Lord, You are always worthy of my praise and thanks. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言