詩篇119 (19)

on 2016年12月7日 星期三
詩篇119 (19)
聖經閱讀:詩篇119:145-152 現代中譯本|合和本
2016年12月7日(三)


 今天經文閱讀的第147節說:「天亮以前我呼求你。在我兒子小時候,我努力在每天清早有一段讀經和禱告的時間,但是準備孩子上學常常讓我手忙腳亂,所以我決定每天設定鬧鐘,好讓我每天早上可以起來禱告。在禱告的時間裡,我為兒子和他們在學校的學習禱告。
有一個早上,我禱告結束後把孩子送到學校,那時是冬天,學校把暖爐打開了,但是暖爐出了問題,煙開始瀰漫到學校的走廊,所有的孩子們都被安全疏散到外面。不久之後我聽說情況有可能更糟,我相信是上帝回應了我的禱告,讓我的孩子平安無事。
在這件事之後,我真的相信我在早上的禱告時間非常重要。今天你有跟上帝說話了嗎? —BH

「第二天一早,天還沒亮,耶穌就起來,離開屋子,到一個偏僻的地方去,在那裡禱告。」 馬可福音1:35
禱告:主,我信靠祢並求祢今天賜下恩典。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 119 (19)
Bible Reading: Psalm 119:145-152
Wednesday, December 7, 2016


 Verse 147 of our Bible Reading says, “I get up early in the morning to pray to you.” When my sons were young, I tried to have a time of prayer and Bible reading early every morning. Often it was a struggle to get my sons ready for school. So finally I decided to set my alarm every morning and get up to pray. During my prayer time, I prayed for my sons and their day at school.
One morning I had my prayer time and sent my sons off to school. It was winter and the old furnace was on in the school. Something went wrong with the furnace, and smoke started pouring into the hallways of the school. The children were all safely evacuated from the building. Later I learned that the situation could have been much worse. I believe that God answered my prayer and kept my sons safe.
After that experience, I truly believed that my morning prayer time was very important. Have you talked to God today? —BH

“The next morning Jesus woke up very early. He left the house while it was still dark and went to a place where he could be alone and pray.” Mark 1:35
PRAYER: Lord, I trust You and ask You to bless me today. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言