詩篇119 (20)

on 2016年12月15日 星期四
詩篇119 (20)
聖經閱讀:詩篇119:153-160 現代中譯本|合和本
2016年12月15日(四)


在1980年代,我曾經向一家婚紗店求職,跟我面談的是其中一家店的經理,後來我被錄用了,但我並沒有見到擁有所有店的大老闆。
在我被錄用後不久,大老闆開始打電話給我,他並沒有問我工作上的問題,反而是問我基督信仰的問題。這幾通電話開始讓我覺得困擾,終於有一位員工告訴我,大老闆不是基督徒,但是他注意到我曾經就讀一所基督教大學,他希望僱用我後好讓他可以考驗我的基督信仰。
在今天閱讀的經文中,作者談到了苦難,然後他向上帝說:「求你為我伸冤,釋放我」(第154a節),這就是我上班的感受,每一次我被挑戰時,上帝就與我同在,賜給我力量。
今天也許會有同工或是朋友挑戰你的信仰,要懇求上帝賜給你力量,幫助你堅定不移。 —BH

「求你俯視我的苦難,求你救我,因為我沒有忽略你的法律。」 詩篇119:153
禱告:主,當別人挑戰我的信仰時,求祢與我同在。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 119 (20)
Bible Reading: Psalm 119:153-160
Thursday, December 15, 2016


 During the 1980s I applied for a job at a wedding dress shop. I interviewed with the manager of one of the stores, and I was hired. I did not meet the man who owned all of the stores.
Soon after I was hired, the owner started calling me. He did not ask me questions about my job. Instead, he asked me questions about my Christian faith. These phone calls started to bother me. Finally another employee told me that the owner was not a Christian. He had noticed on my resume that I attended a Christian college and wanted to hire me so he could test my Christian faith.
In our Bible verses today, the writer talks about suffering and says to God, “Argue my case, and set me free” (verse 154a). That is how I felt in my job. Every time I was challenged, God was with me and gave me strength.
Maybe a coworker or friend will challenge your faith today. Ask God to give you strength and help you stand strong. —BH

“Look at my suffering and rescue me. I have not forgotten your teachings.” Psalm 119:153
PRAYER: Lord, please be with me when other people challenge my faith. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言