撒該

on 2016年12月4日 星期日
撒該
聖經閱讀:路加福音19:1-10 現代中譯本|合和本
2016年12月4日(日)


耶穌前往耶利哥城,城裡有一個有錢的稅吏叫撒該,他聽過耶穌的事蹟,想要去看看祂。
今天的經文閱讀告訴我們:「撒該很想看看耶穌是怎樣的一個人,可是他身材矮小,在人群中無法看到耶穌」(第3節),但是撒該怎麼做呢?他爬上一棵桑樹讓自己能看見耶穌。
當耶穌經過時,祂看見撒該並對他說:「撒該,快下來!今天我必須住在你家裡」(第5b節)。撒該很高興耶穌去他家,在那一天撒該決定要開始為主做善事。
耶穌知道撒該的名字,上帝愛我們每一個人,祂也知道我們的名字,祂希望我們天天跟祂交流。我希望你會學像撒該,今天就對上帝敞開你的心吧! —DJH*

「撒該站起來對主說:『主啊,我要把我財產的一半分給窮人;如果我欺詐過誰,我就還他四倍。』」 路加福音19:8
禱告:主,今天我願為祢做善事,求祢赦免我並幫助我遵行祢的話語。奉耶穌的名,阿們! (尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Zacchaeus
Bible Reading: Luke 19:1-10
Sunday, December 4, 2016


Jesus traveled to Jericho. In that city was a wealthy tax collector named Zacchaeus. He had heard about Jesus and wanted to see him. Our Bible verses tell us that there “were many others who wanted to see Jesus too. Zacchaeus was too short to see above the people” (verse 3b). What did Zacchaeus do? He climbed a sycamore tree so he could see Jesus.
As Jesus was passing by, He saw Zacchaeus and said, “Zacchaeus, hurry! Come down! I must stay at your house today” (verse 5b). Zacchaeus was happy to have Jesus come to his home. That day Zacchaeus decided that he wanted to start doing good things for God.
Jesus knew Zacchaeus' name. God loves each one of us and knows our names, too. He wants us to fellowship with Him every day. I hope you will be like Zacchaeus and open your heart to God today! —DJH*

“Zacchaeus said to the Lord, ‘I want to do good. I will give half of my money to the poor. If I have cheated anyone, I will pay them back four times more.’” Luke 19:8
PRAYER: Lord, I want to do good things for You today. Please forgive me and help me to obey Your Word. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言