感恩的心

on 2016年12月18日 星期日
感恩的心
聖經閱讀:路加福音17:11-17 現代中譯本|合和本
2016年12月18日(日)


 在採購日用品時我看見兩個帶著小孩的媽媽,其中一個媽媽將一盒午餐肉放進購物車裡,她的小男孩就開始大叫:「給我!給我一塊肉!」 然後我看見另外一個媽媽,她的女兒坐在購物車裡,當媽媽將一件買給小女孩的東西放進購物車裡時,女孩很小聲地說:「媽媽,謝謝妳!」 這兩種反應讓我思考我對上帝的態度,我是不是一直求上帝賜給我東西呢?或者,對於上帝賜給我的一切,我是否心存感恩呢?
今天的經文閱讀跟我們談到有十個患麻瘋病的人,耶穌醫治了這十個人,但是只有其中一個人感謝耶穌,在第17節,耶穌說:「得到醫治的有十個人,其他的九個在哪裡呢?」
在經歷了這一天之後,思考一下你對上帝的態度,你是否一直跟上帝要求東西呢?或者你對上帝的祝福內心充滿感恩? —NM

「在任何環境中都要感謝。這是上帝為你們這些屬於基督耶穌的人所定的旨意。」 帖撒羅尼迦前書5:18
禱告:主,祢為我成就的美事我願永遠心存感恩。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Thankfulness
Bible Reading: Luke 17:11-17
Sunday, December 18, 2016


 While grocery shopping I saw two mothers with their children. One mother placed a package of lunch meat in the cart. The little boy started yelling loudly, “Give me! Give me a piece of meat!” Then I saw another mother, with her daughter in the cart. The mother placed an item in the cart that she was purchasing for the little girl. The girl said very quietly, “Thanks, Mama!” These two responses made me think about my attitude toward God. Am I always asking God to give me things? Or do I have an attitude of thanks for all God has given to me?
Our Bible verses tell us about ten men who were sick with leprosy. Jesus healed all ten men, but only one man thanked Jesus. In verse 17 Jesus said, “Ten men were healed; where are the other nine?”
As you go through this day, think about your attitude toward God. Are you always asking for things? Or are you filled with thankfulness for all of God’s blessings? —NM

“Whatever happens, always be thankful. This is how God wants you to live in Christ Jesus.” 1 Thessalonians 5:18
PRAYER: Lord, I want to always be thankful for the wonderful things You have done for me. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言