上帝的計劃

on 2016年9月24日 星期六
上帝的計劃
聖經閱讀:耶利米書29:11-14 現代中譯本|合和本
2016年9月24日(六)


 我經常走的一條路施工了好長一段時間,當他們在馬路上工作時,我會看著他們的進展,有時候我會想,修這條馬路的人一定會覺得一切都亂七八糟!
所有的工程終於完成了,我可以想像修這條馬路的人作了很好的規劃,他修這條馬路的方式讓交通比以前更加順暢。
有時候我看發生在生活中的事是一團糟──就像這條馬路一樣,我知道上帝對我的生命有一個計劃,但是我不明白祂會如何成就每一件事。今天的經文提醒我們,上帝的計劃是要給我們「有光明的前程」(第11b節)。
我現在年紀大了,可以回顧上帝如何在我的生命中作工,祂帶領我走過困境,總是對我施展祂的愛。上帝對你的生命也有一個計劃,就求問上帝向你顯明祂的計劃。 —NM

「我們知道,上帝使萬事互相效力,叫愛上帝的人─就是他按照自己的旨意呼召的人都得益處。」 羅馬書8:28
禱告:天父,求祢向我顯祢對我生命的計劃。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God's Plan
Bible Reading: Jeremiah 29:11-14
Saturday, September 24, 2016


A road that I often travel was under construction for a long time. While they were working on the road, I would watch their progress. Sometimes I thought that the road builder must be very confused!
Finally the construction was completed. Then I could see that the builder had a good plan. The way he had built the road made traveling much easier than before.
Sometimes I look at things happening in my life, and they seem to be a total mess — just like the road. I know that God has a plan for my life, but I do not understand how He will work everything out. Our Bible verses today remind us that God’s plan is to give us “hope and a good future” (verse 11b).
Now that I am older, I can look back and see how God has worked in my life. He has led me through some tough times and always shown me His love. God has a plan for your life, too. Ask God to show you His plan. —NM

“We know that in everything God works for the good of those who love him. These are the people God chose, because that was his plan.” Romans 8:28
PRAYER: Father, show me Your plan for my life. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言