信仰之旅 (6)

on 2016年9月12日 星期一
信仰之旅 (6)
聖經閱讀:羅馬書12:3-8 現代中譯本|合和本
2016年9月12日(一)


 1992年1月9日是我的好日子,那天早上我為教會的婦女班授課,我們談到上帝賜給大家的屬靈恩賜,今天閱讀的經節就是那天我們在課堂上學習的經文。
我的母親也上那堂課,她總認為沒有人需要她,但是在那堂課裡,她明白了上帝已經賜給她施捨和鼓勵他人的恩賜,她很興奮終於有被需要的感覺。 隔天,我的母親心臟病突發過世,我感到很悲傷,回到家、打開收音機,播放的是一首關於天堂的詩歌。上帝用這首詩歌來安慰我、帶給我平安。
雖然經歷親人去世的傷痛,上帝卻幫助我在信仰上成長,我學到可以永遠倚靠祂──就算在傷心的時候。你也可以倚靠上帝!就讓祂帶領你、幫助你更親近祂。 —DF

「既然每一個人都是上帝各樣恩賜的好管家,就要照從上帝所領受的種種恩賜,彼此服事。」 彼得前書4:10
禱告:上帝,謝謝祢帶來安慰和平安。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Faith Journey (6)
Bible Reading: Romans 12:3-8
Monday, September 12, 2016


January 9, 1992 was a good day for me. I taught a women's class at church in the morning. We talked about the spiritual gifts that God gives us. Our Bible verses today are the ones we studied in that class.
My mom was in that class. She always thought that no one wanted her. But during that lesson she realized that God had given her the gifts of giving and encouraging. She was thrilled to finally feel wanted.
The next day, my mother died of a heart attack. I was overcome with grief. I came home and turned on the radio. The song that was playing on the radio was a Christian song about heaven. God used this song to comfort me and give me peace.
Even through the experience of death, God was helping my faith to grow. I learned that I can always depend on Him — even when I am sad. You can depend on God, too! Let Him guide you and help you grow closer to Him. —DF

“God has shown you his grace in many different ways. So be good servants and use whatever gift he has given you in a way that will best serve each other.” 1 Peter 4:10
PRAYER: God, thank You for Your comfort and peace. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言