詩篇119 (3)

on 2016年9月19日 星期一
詩篇119 (3)
聖經閱讀:詩篇119:17-24 現代中譯本|合和本
2016年9月19日(一)


 詩篇119的這個部份談到查考上帝的話語,第18節是每次查經時我們可使用的一個禱告:「求你開我的眼睛,使我看出你法律中奧妙的真理。」
如果我們想明白上帝的教導,就要天天讀經,這些經節的作者分享了他查考上帝話語的感想:「求你別向我隱藏你的誡命」(第19b節)、「我─你的僕人仍然要學習你的法則」(第23b節)、「你的教導使我歡欣,是我的良師益友。」(第24節),上帝的教導讓我們知道如何跟隨祂、如何跟其他人相處,我們要渴慕讀經(第20節)並藉著遵行聖經的教導來事奉上帝(第22節)。
你渴慕學習上帝的話語嗎?你願意研讀並遵行祂的教導嗎?今天在你讀經時就想一想這些事情。 —BH

「我也求上帝開啟你們的心眼,好使你們知道:他呼召你們來得的盼望是甚麼;他所應許給他子民的產業是多麼豐富。」 以弗所書1:18
禱告:主,我喜愛祢的教導,我願研讀它、遵行它。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 119 (3)
Bible Reading: Psalm 119:17-24
Monday, September 19, 2016


 This section of Psalm 119 talks about studying God’s Word. Verse 18 is a prayer that we can pray every time we study the Bible. “Open my eyes so that I can see all the wonderful things in your teachings.”
If we want to understand God's teachings, we should read the Bible every day. The writer of these verses shares his feelings about studying God's Word. “I need to know your commands” (verse 19b). “I continue to study your laws” (verse 23b). “Your rules make me happy. They give me good advice” (verse 24). God's teachings show us how to follow Him and how to live with other people. We should be excited to read the Bible (verse 20) and to serve God by obeying it (verse 22).
Are you excited to learn from God’s Word? Are you willing to study and obey God's teachings? Think about these things as you read the Bible today. —BH

“I pray that God will open your minds to see his truth. Then you will know the hope that he has chosen us to have. You will know that the blessings God has promised his holy people are rich and glorious.” Ephesians 1:18
PRAYER: Lord, I love Your teachings. I want to study them and obey them. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言