詩篇119 (2)

on 2016年9月4日 星期日
詩篇119 (2)
聖經閱讀:詩篇119:9-16 現代中譯本|合和本
2016年9月4日(日)


 研讀上帝的話語,也就是聖經,是一件重要的事,當查考上帝的話語時,我們可以學到如何順服祂。今天經文閱讀的第11節說:「我把你的話存在心裡,免得我得罪你。」
查考上帝的話語要花時間和心力,也許你好奇想知道如何查經。首先,你要禱告求祂在你讀祂的話語時幫助你,然後花時間仔細閱讀和查考──不要急著讀完經節。
當你在查經時,要持續禱告,求上帝幫助你明白祂的話語、幫助你將經文應用到生活中,上帝會讓你知道如何遵從祂而成為一個基督徒。
我希望你會渴望查考聖經,我鼓勵你今天,以及接下來的每一天,特別安排一段時間來禱告並學習上帝的話語。 —BH

「上主啊,我頌讚你;求你把你的法則教導我。我要高聲傳述你所立的一切法則。我渴慕你的法律,遠勝過一切財富。」 詩篇119:12-14
禱告:主,在我研讀祢的話語時,求祢幫助我知道如何一生事奉祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 119 (2)
Bible Reading: Psalm 119:9-16
Sunday, September 4, 2016


 It is important that we study God's Word, the Bible. When we study God's Word, we can learn how to obey Him. Verse 11 of our Bible Reading says, “I study your teachings very carefully so that I will not sin against you.”
Studying God's Word takes time and effort. Maybe you are wondering how to study the Bible. First, pray to God and ask Him to help you as you read His Word. Then take time to carefully read and study — don't hurry through the verses.
As you study the Bible, continue to pray. Ask God to help you understand His Word and to help you apply the verses to your life. God will show you how you can obey Him and grow as a Christian.
I hope you are excited to study the Bible. I encourage you to set aside a special time to pray and learn from God’s Word today and every day. —BH

Lord, you are worthy of praise! Teach me your laws. I will repeat the laws we have heard from you. I enjoy following your rules as much as others enjoy great riches.” Psalm 119:12-14
PRAYER: Lord, as I study Your Word, help me to learn how I can serve You all my life. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言