信仰之旅 (10)

on 2016年9月16日 星期五
信仰之旅 (10)
聖經閱讀:啟示錄4:1-11 現代中譯本|合和本
2016年9月16日(五)


 過去幾天我分享了在信仰上的經歷,今天我要來談談我的父親。 有一天他打電話給我,要我去看看他,在我到達時,看見父親的臉發出亮光──過去我從來沒有看過他這樣。他告訴我他作了一個夢,在夢裡,他站在一扇門前,門打開後,他看見自己在門的另一邊,他說在夢裡看見的景象實在美得無法形容。三天後,父親就過世了。
我相信父親在夢裡看到的景象就是約翰在今天的經文閱讀裡所描寫的:「他的面貌像碧玉和紅玉髓一樣閃耀。寶座四周有彩虹圍繞,顏色像翡翠」(第3節)。
我不知道你的信仰之旅到了什麼階段,但我鼓勵你要信靠上帝並盼望與祂永遠同住。 —DF

「我們的主,我們的上帝!你配接受榮耀、尊貴,和權能。」 啟示錄4:10a
禱告:天父,我每天信靠祢帶領我,謝謝祢愛我。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Faith Journey (10)
Bible Reading: Revelation 4:1-11
Friday, September 16, 2016


 Through the past few days I have shared some experiences from my faith journey. Today I want to tell you about my dad.
One day he called me and asked me to come see him. When I arrived, his face was glowing — I had never seen him look like that. He told me that he had a dream. In the dream he was standing at a door. When the door opened, he saw himself on the other side. He said what he saw in that dream was just too wonderful to describe. Three days later my dad died.
I believe what my dad saw in his dream was what John described in our Bible Reading today. “The one sitting there was as beautiful as precious stones, like jasper and carnelian. All around the throne was a rainbow with clear colors like an emerald” (verse 3).
I don't know where you are in your faith journey, but I encourage you to trust God and look forward to living with Him forever. —DF

“Our Lord and God! You are worthy to receive glory and honor and power.” Revelation 4:11a
PRAYER: Heavenly Father, I trust You to lead me every day. Thank You for loving me. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言