信仰之旅 (4)

on 2016年9月10日 星期六
信仰之旅 (4)
聖經閱讀:雅各書5:13-18 現代中譯本|合和本
2016年9月10日(六)


 在成為基督徒後,我渴望更瞭解聖經,每當我讀耶穌說的故事時,感覺就好像耶穌親自對我說話!上帝回應我的禱告,讓我的信心不斷地成長,現在我明白,不久之後我就需要堅定的信心來讓我度過難關。
在27歲之前,我經歷了十次的手術,在接受第十次手術時,傷口有一些感染,這讓我病了好長一段時間,之後醫生說我還需要另一次手術,因為實在太痛了,所以只好同意接受手術。手術後醒來時,我看見傳道人站在床邊為我禱告,那時我就知道我會好起來。
我的信心在順境和逆境中成長,不管生命中發生甚麼事,上帝總是與我同在來幫助我。經歷過這些日子,禱告成為我生命中很重要的部分。 今天閱讀的經文中,雅各談到禱告的重要,今天你一定要跟上帝說話。 —DF

「義人的禱告有很大的功效。」 雅各書5:16b
禱告:天父,謝謝祢永遠看顧我。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Faith Journey (4)
Bible Reading: James 5:13-18
Saturday, September 10, 2016


 After I became a Christian, I wanted to know more and more about the Bible. When I read a story that Jesus told, I felt like He was talking directly to me! God was answering my prayers, and my faith was growing and growing. I realize now that I would soon need a strong faith to get me through some bad times.
By the time I was 27 years old, I had gone through ten surgeries. When I had my tenth surgery, I got an infection and was sick for a long time. Then the doctor said I needed another surgery. The pain was so bad that I finally agreed to the surgery. When I woke up after surgery, our minister was standing by my bed, praying for me. I knew then that I would be alright.
My faith grew through good times and bad times. God was always with me to help me, no matter what was happening in my life. Through all those times, prayer was a very important part of my life.
In our Bible Reading, James talks about the importance of prayer. Be sure to talk to God today. —DF

“Anyone who lives the way God wants can pray, and great things will happen.” James 5:16b
PRAYER: Heavenly Father, thank You for always watching over me. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言