信仰之旅 (7)

on 2016年9月13日 星期二
信仰之旅 (7)
聖經閱讀:詩篇123:1-4現代中譯本|合和本
2016年9月13日(二)


 我母親過世四個月之後,兒子在一次跳水意外中傷到頸椎,我們開了整夜的車,早上才到達醫院,在見到了兒子、又知道他的腿可以動時我就放心了。
醫生告訴我們,兒子需要在頭上戴特殊護具三個月來固定脖子,但是三個月後,醫生卻說還要再等一個月。我感到很失望,不想再等下去了! 再一次,上帝賜給我平安和耐心,祂幫助我知道一切都會沒事,也許這就是今天經文閱讀的作者寫下這句話時的心情:「上主啊,我頌讚你,因為你救了我,你已將我的哀哭變為跳舞」(第1a和11a節)。
不管今天你會遇到什麼事,記得要時時倚靠上帝,讓你的信心持續成長。 —DF

「所以我不緘默,我要歌唱頌讚你;上主─我的上帝啊,我要永遠感謝你』」 詩篇30:12
禱告:親愛的上帝,我知道我可以永遠倚靠祢,求祢今天看顧我。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Faith Journey (7)
Bible Reading: Psalm 123:1-4
Tuesday, September 13, 2016


 Four months after my mother died, my son broke his neck in a diving accident. We drove all night and arrived at the hospital in the morning. I was so relieved to see my son and learn that he could move his legs.
The doctor told us that my son would need to wear a special device on his head for three months to keep his neck from moving. But at the end of the three months, the doctor said we would have to wait another month. I was very disappointed. I didn't want to wait any longer!
Once again, God gave me peace and patience. He helped me understand that things would work out okay. Maybe that is how the writer of our Bible verses felt when he wrote, “Lord, you lifted me out of my troubles. You have changed my sorrow into dancing” (verses 1a and 11a).
No matter what you will face today, remember to always depend on God and keep your faith growing. —DF

“You wanted me to praise you and not be silent. Lord my God, I will praise you forever!” Psalm 30:12
PRAYER: Dear God, I know I can always depend on You. Please take care of me today. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言