信仰之旅 (3)

on 2016年9月9日 星期五
信仰之旅 (3)
聖經閱讀:羅馬書6:3-11現代中譯本|合和本
2016年9月9日(五)


 年紀更大的時候,我不再去教會了。在認識我先生時,他還沒信主,這讓我更容易不去教會,但我的生活並不愉快。
有一個醫生告訴我們沒辦法生孩子,所以當我的兒子馬太出生時,我知道他是上帝賜給我們的特別禮物。我和先生開始參與幾間不同的教會,其中一間沒有按照聖經在教導,另一間教會沒有人跟我們說話。這使我們感到沮喪,懷疑到底有沒有遵行聖經的教會?
終於,我們找到了一間相信聖經教導的教會,那裡的傳道人幫助我們明白必須讓耶穌成為我們生命之主和救主,於是我先生和我受洗了,那是我們一生中最快樂的一天!這已經是四十年前的事了,如今我們依然讚美上帝帶領我們去一間遵行祂話語的教會。
今天閱讀的經文告訴我們可以如何跟耶穌連結,我希望你能活出新生命並事奉祂! —DF

「如果我們跟基督同死,我們信,我們也要跟基督同活。」 羅馬書6:8
禱告:天父感謝祢,藉著你賜下耶穌給我們新生命。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Faith Journey (3)
Bible Reading: Romans 6:3-11
Friday, September 9, 2016


 When I was older, I stopped going to church. When I met my husband, he was not a Christian. So it was easy for me to not go to church. But I was not happy with my life!
A doctor told us that we could not have children. So when our son, Matthew, was born, I knew he was a special gift from God. My husband and I started attending different churches. One church taught things that were not in the Bible, and at another church, no one spoke to us. We became discouraged and wondered if there was a church that followed the Bible.
Finally, we found a Bible-believing church. The minister helped us understand that we needed to make Jesus our Lord and Savior. My husband and I were baptized. That was the happiest day of our lives! That was forty years ago, and we are still praising God for leading us to a church that followed His Word.
Our Bible verses today tell us how we can be joined with Jesus. I hope that you are living a new life and serving Him! —DF

“If we died with Christ, we know that we will also live with him.” Romans 6:8
禱告(英文)

0 意見:

張貼留言