最重要的東西

on 2016年9月21日 星期三
最重要的東西
聖經閱讀:傳道書12:9-14 現代中譯本|合和本
2016年9月21日(三)


 去年我的銀行通知我,說我是一樁詐騙案的受害人,有人把我銀行的存款盜領一空,我損失了所有的錢財,這讓我思考生命中什麼東西才是重要的。
我的家人和朋友對我是重要的,但是我老了,很多朋友已經過世,我親愛的太太和所有的兄弟姐妹現在也都不在人世、都跟上帝在一起了。財物和金錢也是重要的東西,但是這些都會被拿走,當走到生命的盡頭時,我們不能帶走任何金錢和財物。
傳道書的作者對生命中重要的事物作了一些研究,我們可以在今天的經文中讀到他的領受:「要敬畏上帝,謹守他的命令,因為這是人人應盡的義務」(第13節)。要記得,上帝對我們的愛,以及我們跟祂的關係是世上最重要的東西,這些都是永恆不變的──是永遠不會從我們身上被拿走的東西! —RG

「要戰戰兢兢,不斷努力來完成你們自己的得救。」 腓立比書2:12b
禱告:上帝,謝謝祢愛我、拯救我。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Most Important
Bible Reading: Ecclesiastes 12:9-14
Wednesday, September 21, 2016


Last year my bank told me that I was the victim of a scam, and that someone had taken all the money out of my bank account. Losing all my money made me think about things that are important in life.
My family and friends are important to me. But I am old and many of my friends have died. My dear wife and all of my brothers and sisters have died and are with God now. Possessions and money are important, too. But those things can be taken away from us. And when we die, we can't take our money and possessions with us.
The writer of the book of Ecclesiastes did some research about important things in life. We can read what he learned in our Bible Reading today. “The most important thing a person can do is to respect God and obey his commands” (verse 13b). Remember that God's love for us and our relationship with Him are the most important things in the world. Those things are forever — they can never be taken away from us! —RG

“So you must continue to live in a way that gives meaning to your salvation. Do this with fear and respect for God.” Philippians 2:12b
禱告(英文)

0 意見:

張貼留言