信仰之旅 (9)

on 2016年9月15日 星期四
信仰之旅 (9)
聖經閱讀:詩篇77:1-4, 10-14 現代中譯本|合和本
2016年9月15日(四)


我兒子住在亞利桑那州鳳凰城,有一天他騎單車去上班,被一輛迴轉的卡車撞到,我兒子飛到空中、在7公尺遠的地方落地,他的手肘粉碎性骨折,緊急送到醫院開刀。
我先生和我再一次開車去陪兒子,看著他受苦是一件難過的事情,他的手臂看起來很糟糕。那天晚上我流淚向上帝禱告,我告訴上帝,我知道祂看著耶穌在十字架上受苦時一定很難受,我求上帝憐憫、照顧我兒子。
隔天早上我兒子告訴我,「昨天晚上發生一件奇怪的事情,突然間傷口不再那麼痛了。」我告訴兒子,我一直為這件事禱告,而這就是上帝的回應。 這個經歷讓我想起今天閱讀的經文,第1節說:「我向上帝哀叫呼求;我高聲呼叫,他垂聽了我。」當我向上帝禱告而得到祂的回應和安慰時,我的信心成長了。 —DF

「上帝是我們的避難所和力量,是我們患難中隨時的幫助。」 詩篇46:1
禱告:主,謝謝祢垂聽我的禱告、帶給我安慰。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Faith Journey (9)
Bible Reading: Psalm 77: 1-4, 10-14
Thursday, September 15, 2016


My son was living in Phoenix, AZ. One day he rode his bike to work. A truck made a u-turn and hit him. My son flew through the air and landed 25 feet away. His elbow was shattered, and he was rushed to surgery.
Again my husband and I drove to be with him. It was hard to watch him suffer. His arm looked terrible. That night I cried and prayed to God. I told God that I knew it must have been hard for Him to watch Jesus suffer on the cross. I asked God to be merciful and take care of my son.
The next morning my son told me, “A strange thing happened last night. All of a sudden the pain got better.” I told my son that I had been praying and that this was an answer to my prayer.
This experience made me think about our verses for today. Verse 1 says, “I cry out to God for help. I cry out to you, God: listen to me!” As I prayed to God and received His answer and comfort, my faith grew. —DF

“God is our protection and source of strength. He is always ready to help us in times of trouble.” Psalm 46:1
PRAYER: Lord, thank You for answering my prayers and for giving me comfort. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言