感恩的心

on 2015年9月7日 星期一
感恩的心
聖經閱讀:詩篇136:1-9 現代中譯本|合和本
2015年9月7日(一)



感恩的心  我一直到43歲才結婚,我們希望有小孩,但是我太太已經40歲了。我們等了好幾年,期待能有小孩,終於在我48歲時得知太太懷了雙胞胎!2006年7月21日,上帝賜下兩個女兒,莎拉和丹妮爾,來祝福我們。
 太太和我在撫養女兒時,我常常感到挫折並受引誘發脾氣,但我學會克服挫折最好的方法就是心存感恩。當我在跟女兒奮戰的時候,我回想起等待成為父親的那些年,然後內心就充滿了感謝,心情也平靜下來、感覺更有耐心了。
 也許今天在工作上、跟家人相處上,或是在賣場排隊時讓你感到沮喪,就停下來想一想你的祝福。今天閱讀的經文列舉了一些你可以心存感恩的事,那麼就請求上帝幫助你更有耐心和愛心。—BL
「要感謝上主,因他至善;他的慈愛永遠長存。」 詩篇136:1
禱告:上帝,求祢幫助我永遠不會忘記祢在我生命中的一切美好祝福。奉耶穌的名,阿們!
(江惠蓉譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Thankfulness
Bible Reading: Psalm 136:1-9
Monday, September 7, 2015



Thankfulness  When I was 43 years old, I married for the first time. We wanted to have children, but my wife was 40 years old. We waited for several years, hoping that we would have children. Finally, when I was 48 we got the news that my wife was pregnant with twins! On July 21, 2006, God blessed us with our daughters, Sarah and Danielle.
 As my wife and I have raised our daughters, there have been many times when I was frustrated and tempted to lose my temper. But I have learned that the best way to overcome frustration is to be grateful. When I am struggling with my daughters, I remember all the years I waited to become a father. Then I feel thankful. I calm down and feel more patient.
 Perhaps you will feel frustrated today at work, with your family or in line at the grocery store. Stop and think about your blessings. Our Bible Reading today has a list of things that you can be thankful for. Then ask God to help you be more patient and loving. —BL
“Praise the Lord because he is good. His faithful love will last forever.” Psalm 136:1
PRAYER: God, please help me to never forget all the wonderful ways You have blessed my life. In Jesus’ name. Amen..

0 意見:

張貼留言